torsdag 8 april 2010

Remember Me


Igår begav vi oss till Göteborg igen. Det är inte så fasligt långt. Speciellt inte hemresan. Det går på ett kick.

Jag, Elin och Ellen tog fyra tåget in och möttes av ett vårigt Göteborg. Underbart! Alla gick lättklädda omkring med solglasögon och sommarskor. Vi tog oss igenom det folkfyllda Nordstan och Kompassen utan att slå i allt för många människor. (Det var helt galet mycket folk!) Jag och Elin är inte så bra på att hitta i Göteborg men Ellen briljerade med sina färdigheter och tog med oss till Café du Nour ( tror jag ). Där beställde hon köttbullar med mos och brun sås. Två stora köttbomber var det. Såg ganska så mumsigt ut.

Sedan gick vi tillbaka nästan hela vägen men svängde av mot Bergakungen. En liten promenad senare stor vi utanför bion och väntade på Alice och Pyttan som skulle ge oss sällskap. Det var första gången för mig inne i Bergakungen. Oj, oj, oj så stort och pampigt det är. Hur många biosalar som helst och en grymt snygg restaurang där det, enligt Pyttan, serveras as god mat. *Dräggel*

Vi skulle se på Remember Me med Robert Pattinson i huvudrollen. Det var jätte skoj att se honom i en annan karaktär än en vampyr. Han är riktigt bra och Riktigt snygg. Filmen var inte alls som någon av oss tänkt sig. Det var romantiskt men väldigt mörk. Vi satt och smågrät under nästan hela filmen och definitivt i slutet. Mer om det säger jag inte. Alice satt dock och skratta. "Jag tänker positivt i livet!" sa hon. Nåja...

Kvällen var ultrahärlig och Göteborg var vackert. Lukten av storstad fyllde lungorna och smaken av kemikalisk milkshake rullade runt i munnen. En fin, fin dag med fin, fina människor. Tack<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar