söndag 4 april 2010

Drogad av mörker

Natten bär med sig de mest underliga saker. Man blir poetisk, fundersam, ibland modig, ibland ledsen, rädd.

Varför skriver jag nästan alltid "man" iställer för "jag". Som om jag är rädd att stå ensam, öppet. Inte en i mängden.

En nattfjäril kryper på fönstret och skrämmer livet ur mig. En aning.

Oscars spotify-spellista spelas och den är bra. Inte alls som min och det är skönt. Jag är trött på min musik. Den har stannat i utveckligen lite det senaste och det är för jäkla tist faktiskt.

Lite nedgrävda känslor har skrapats fram och borstats av ikväll. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Bra antar jag. Någon gång måste de ju se dagens ljus igen. Det går inte att kliva ovanpå för evigt. Det känns under fötterna att något inte står rätt till.

Jag längtar efter ljumna sommarkväller då man kan ligga uten tills en dag försvinner och en annan börjar. Stjärnklar, kolsvart himmel och poesi dunkande i kroppen. Det är sån jag blir av sjärnklara kvällar. Plötsligt är allt möjligt och inget skrämmer mig. Då man tar dåraktiga beslut och lyssnar till vad hjärtat säger. Då man gör det som är rätt.

Tankar om natten är också oftast bara logiska på natten. Då hjärnan är trött och hjärtat hörs bättre. Inte längte överröstat av förnuft.

En klapp på kinden till alla som bryr sig, åter igen. <3

4 kommentarer:

  1. Moa vill först tacka dig för min första kommentar på någon av mina bloggar jag någonsin haft :) det var lite smått spännande att trycka ner "kommentar 1" grejen :)

    Och sen när jag läste var det första som slog mig "Elin du är löjlig och överdriver så" och sen även att jag är ju numera väldigt sällan hemma på helger och lov och sådant. Men det som verkligen slog mig var hur ofantligt mycket du betyder för mig och hur mega massor jag älskar dig. Så vet du va, nu tar vi nya steg. =) Vi måste ta den dära dagen i Götet snart också ;) ( och sen bara för att kommentera lite på din bloggs innehåll också) låt oss en av de dära sena sommarkvällarna ta oss en ny tälttur i min trädgård. KRAM och fika trevligt ;) <3

    SvaraRadera
  2. Elin: Vad glad ja blir att du "lugnat ner dig" :) Du överreagerar lite. Du är sån. När är du hemma på lovet? Jag har redan uppbokat två dagar då jag ska till gbg. Jag får se om jag orkar åka dit mer. Men det är nog ingen fara. Du bestämmer, det var ju hela grejen ;)

    Kram och en god kaffeslurk på dig:) <3<3<3
    Älskade du<3

    SvaraRadera
  3. ja jag vet inte vad det tar åt mig ibland :/ Hum ja du när jag kommer hem på lovet, hehe jag vet inte (A) Möjligtvis i välldigt mkt slutet av veckan xD Marcus vill att jag ska stanna här hela veckan men lvet inte ifall jag får det för henne =)

    men vi får hitta en helg vi båda kan eller så, det ordnar vi ska du se ;)

    AH jag och marcus ska äta mina hemma bakade chokladbeskvier sen det är redigt mumsigt det :P Fy vad jag skämmer bort han xD

    KRAM! <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Men vad är detta!!! Vad är det för nedgrävda tankar du har...!!Mamma :((( :(((!!

    SvaraRadera