tisdag 27 april 2010

20 grader varmt

Göterborgdag med Elin och Ellen.

En vanlig måndag som slutade med att Elin och Ellen drog med mig till Göterborg. Jag klagade hela vägen in till staden från skolan och funderade starkt på att slingra mig ur men i sista sekunden blev jag övertalad och tur var väl det.

Vi åt på ett, till synes mysigt fik men oj...dyrt. Kanske är alla ställen dyra i Göterborg men... Jag åt i alla fall en superduper god grillad focaccia. Dock tror jag att jag fick den engelske killens och han fick min. Så kan det gå.

Jag och Ellen provade varsin "overall" i blått och rosa. Jättegosiga! Vi var båda sugna på att köpa varsin men de kostade 600kr.

Vi gick in i en sciense-fiction butik för att fota manga. Ellen utförde ett experiment tillsammans med den ovetande expediten. Jag höll på att skratta på mig.
"Ja, heje... Jag undraar om jag kan få ta några kooorte". *Örebro-dialekt*

En fin, varm, molnig dag. KRAM flickor<3

6 kommentarer:

  1. se så det kan bli när du blir medtvingad ;) säg inte nej nästa gång!
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Ja det var bra gjort av dig:) Du är klok min vän, klok. <3

    SvaraRadera
  3. Science fiction-bokhandeln ovanför Kungsportsplatsen? :D *nörda, nörda*

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Njä, det vet jag inte förstås, men man kan alltid gå in där en sväng när man går förbi. Plocka lite bland spelen.

    SvaraRadera