torsdag 8 april 2010

Fiasko

Muffinsen blev skrattretande, gummiliknande, kompakta kakor som inte reste sig ett piss. Kanske skulle det varit varmluftsugn men det stod det inget om. Jag har dock för mig att Leila oftast använder sig av det. Dessutom hade jag bara vita vallmofrön, inte blåa. Som tur var gjorde jag bara halva satsen. Bröden blev i alla fall skit bra! :)

Igår, nä jag kommit hem från bion, klagade jag lite för pappa. Jag klagade på att jag alltid lycka välja fel saker när jag är på café eller restaurang. I tisdags valde jag en inte så fasligt god kaka på restaurangen med Elin och Alice. Igår köpte jag en smaklös kaffe latte och en stor, äcklig milkshake som jag slängde sen. Vad jag egentligen ville ha var pommes men jag ändrade mig när alla andra skulle ha milkshake.

Jag var ganska irriterad på mig själv och blev äcklad av tanken på den kemikaliska chokladsmaken som fortfarande satt kvar i munnen. Då sa pappa;
"Det gäller att välja fel på rätt saker. Såna där petitesser är ju ingenting"
Oj,oj,oj va rätt han har. Det var nästan egoistiskt av mig att göra en så stor grej av det hela. Det är bara det att de gånger man väljer rätt, tänker man inte på det. Man lägger inte märke till det eftersom det är det enda tänkbara just då. Det finns inget annat alternativ eftersom inget kan vara bättre.

Min fina pappa som är så smart att han ibland överraskar mig.

2 kommentarer:

  1. synd att muffinsarna blev misslyckade, dom är ju så satans goda!! men men, bättre lycka nästa gång som dom säger ;)
    och du, du är verkligen inte int ensam om att välja fel saker... jag och emilia lyckas göra det typ hälften av gångerna vi käkar nått (enligt mig väljer vi fel då, heh) det är la bara för att man inte orkar tänka. jag förbannar latheten som håller mig ifrån högre njutning! fy :(

    SvaraRadera
  2. Emma: Åh det är faktiskt en liten tröst att höra att jag inte är ensam:) Antigen skall man verkligen tänka och känna efter, eller så ska man ta det man först tänker på. Då brykar det bli bäst:)

    SvaraRadera