tisdag 13 april 2010

Motorsågsmord på måndagskvällen

En mycket lång och uppskattad sovmorgon idag. Ingen matte, så vi började därför kl 11. Inga problem tänkte jag. Då ska jag gå hemifrån kl 10 så jag är inne halv 11. På något vänster lyckades jag ta fel på kl 10 och kl 9. Så vid det sistnämnda klockslaget klev jag ut från mitt varma hem och cyklade iväg till stationen.

Det måste ha blivit fel i min hjärna när jag vaknade tidigare än planerat...

Morgonen var i alla fall mysig. God frukost och Cat Stevens på LP-skivspelaren. Inget jag ångrar.

När jag cyklade till skolan upptäckte jag en fasansfull sak. De två träd som brukade stå vid missionshuset och prassla lugnande i vinden är borta! Nersågade. Jag hatar motorsågsgalna gubbar som set det som "det ända rätta" att såga ner helt oskyldiga och ofarliga träd. Dessa träd har skänkt mig skugga under varma dagar ända sedan jag var pytteliten.

Jag och pappa satt ute igår och förbannade dessa motorsågar. Vi visste inte varifrån oljudet kom men nog hörde vi det allt. Klart och tydligt. Pappa sa:

"Jag undrar om man får döda sånna där" Eller nått liknande.

Min dag har börjat...uselt. I mitt horoskop stod det dock att jag kommer få en glädjande överraskning. Man kan ju hoppas...

4 kommentarer:

  1. Och din glädjande överraskning blev PUNKT ÄR HÄÄÄÄÄR! :D:D:D:D hehe så nu ska ni ut och sälja ;)

    Och ja träd är viktigare än vad många tror. Träd är familj :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var kanske inte riktigt så men ;) visst.

    Ja! De blir så fasligt tomt efter dem!

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha ditt bröd!^

    Åååh jag vill ha en hel helg med dig, när vi bakar bröd och åker till Gräfsnäs. En dag till var sak. Och så kan vi baka kakor eller muffins eller något annat gott också. Bara för att jag vill.. Fast jag vet inte om du vill.. Men jag vill..

    Nu vet du vad jag vill.

    Din macka på bilden ser för god ut för att få finnas. Jag vill också haaaaa!!!

    Okej.. Slut på tramseriet.

    <3
    /elin

    SvaraRadera
  4. Elin: Gummsegull!! Vad glad du gör mig :D<3<3<3

    Jag älskar den iden! Vi kanske kan fixa det! Det är inte så svårt juh. Det gör vi bannemig!

    Tack ska du ha, jag gör gärna en sån till dig någon dag. Saken är bara den att du inte gillar varken paprika eller sallad;) Gillar du tomat då? hihh

    Puss, Du får aldirg försvinna!

    SvaraRadera