söndag 11 april 2010

Alingsås

Jag hittade en söt gammal klocka och två fina burkar



Helgen hos mamma var mysig. Som alltid.
Vi åkte på loppis på lördagen. Det fans massiv som man ville ha där och trots att vi sa nej till en hel del hade vi gjort slut på alla pengarna när vi åkte hem.

Denna soliga och smått blåsiga dag spenderade jag med Elin i Alingsås. Vi drack kaffe och åt smörgås på Ljungblads framsida och satte oss sedan vid ån och åt mjukglass. Årets första för min del. Det var smäktande gott vill jag säga.

Solen sken och min nya jacka som jag fått av mamma ( som hon fått utan min farmor) kändes varm i vinden. Jag tycker precis som Elin att Alingsås är otroligt vackert på sommaren. Dock längtar jag lite tillbaka till Göteborgs gator. Jag blev lite sugen på att strosa runt där efter att vi varit där en del på lovet. Ja, jag skulle till och med kunna tänka mig att gå omkring där själv. Det stora problemet är bara att jag inte hittar något vidare bra än så länge.

Speciellt vill jag till Haga. Vackra Haga, tror jag i alla fall. Det är vad alla säger.

Imorgon är det skola igen och det skrämmer mig inte ett dyft. Inte skolan i alla fall... Det är alla jäkla inlämningar och nationella prov som får hjärtat att rusa och magen att knyta sig. Ne fy.

Som alla andra söndagar kommer jag inte kunna somna ikväll och paniken för att vara trött i skolan imorgon kommer växa sig stark på nolltid. Det är fånigt men sant. Trots att jag försöker intala mig själv att det troligvit inte kommer märkas alls, ökar pulsen och hjärnan börjar inbilla sig saker. Alltig blir så mycket värre, mörkare. Tiden flyger plötsligt förbi och hela världen sover förutom jag. Tillslut vaknar jag nästa morgon och har någon stans på vägen somnat och sovit gott hela natten. Ja... det löser sig alltid.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken söt klocka! *vill ha*

    Personligen tycker jag nog att Alingsås är mysigare än Haga.

    SvaraRadera
  2. Du har så gullig stil när det gäller saker :D Håller helt med Josefin, så söt klocka, du vet ju att jag fyller år snart..

    *host host* HAHA nä jag bara skojar :D Och när det gäller Göteborg kan jag inte säga något för där är jag aldrig =)

    SvaraRadera
  3. Josefin: HAHA den är min!
    Jasså`?! Detta ger mig hopp Josefin. Åter igen tror jag på att jag bor i (vid sidan av) Sveriges vackraste stad :D

    SvaraRadera
  4. Elin: Men jag vet inte riktigt vad du gillar? :P Det är så svårt! Men om du vill kan jag göra ett försök. :D

    SvaraRadera