torsdag 8 april 2010

Citronmuffins a'la Leila

Idag skall det bakas. Oh så jag har längtat. Det är nästan ett måste att baka på lovet och en dag som denna kan man gott hålla till i köket tycker jag.

Det skall bli bröd och citronmuffins. Äntligen skall jag få användning för alla fina muffinsformar jag fått det senaste.

Emma bekräftade det jag alltid trott om dessa muffins. Att dom är utöver det vanliga. Otroligt goda helt enkelt. Ungefär så här sa hon på stationen den dagen då hon hade bakad brownies till mig.
"Om du någon gång köper Leilas bakbok finns det ett recept du Måste testa. (Redan nu hade jag citrinmuffinsen i tankarna). Det är citronmuffins som är åhh...*dräggel*. Gaah va god dom är! Asså du måste baka dem."

Emma är en liten gourmét flicka an I like it ;)

2 kommentarer:

  1. åh du jag vill se resultatet här på bloggen sen! hoppas de lever upp till dina förväntningar :D
    ehehe, klart man är gourmet liksom.. kraaaaam :)

    SvaraRadera
  2. Emma: Det blev inte annat än ett fiasko ska jag säga dig. Jag bestämde mig för att bara göra halva satsen. sen hade jag bara vita vallmofrön, inte blåa. väl i ugnen reste de sig inte och blev typ...gummilikande kluttar. Ne fy va misslyckat det blev....

    SvaraRadera