tisdag 6 april 2010

Mjuk i kropp och sinne

Två söta flickor
Här inser vi att vi åkt åt fel håll i 20 min och behöver åka tillbaka.
Lyxen var ett faktum...
Jag var i alla fall pirrig. Vi skulle ju för baskemig bada i Ägget!
Flickorna behövde sminka sig.
Redo för staaaan, Haga here we come!


Maten var grymt god och brödet smakade som semla

Min änglar -Alice och Elin- förgyllde dagen.

En för tidig väckning av Kewin kl 07:40 och därför inte en stressig start på dagen. Jag och Elin hade 1 ½ tim på oss innan vi behövde gå. Vi tog oss en lång frukost och lyssnade sedan på The Midnightbeast i min ipodhögtalare medan vi förberedde oss för dagen. Vi mötte Alice och Mickaela på stationen i Göteborg och sen var det bara frågan om vilken pendel vi skulle ta. "1, 9 eller 11", sa tjejen på pressbyrån "och gå av på Hagakyrkan". Det verkade ju lätt men nog går det att misslyckas med en sån grej. O jo.

Efter att vi suttit på 11:ans pendel ett bra tag och "staden" utanför mer och mer började likna ett ghetto insåg vi att vi troligtvis åkte åt helt fel håll så vi hoppade av. Vi åkte tillbaka hela vägen och sedan vidare till Haga. Resan tog nog tre kvart sammanlagt. Men vi hade ju knappast bråttom.

När vi klev in i Hagabadets byggnad kände jag mig så vanlig och liten. Man fick skärpa till sig en aning men såklart lyckas min mobil börja spela utan förvarning och skämma ut mig. Igen.

Receptionisten visade oss runt och förklarade hur vi skulle göra. Rummet med barssängen var ganska så mäktin. Extremt mäktigt om man jämför med Nolhaga. Nolhaga är visserligen större men inte ens i närheten av så lyxigt som detta. Vi fick en badhandduk, badrock och badtofflor. "Vi får tofflor!" pep jag förtjust när receptionisten gav mig den mjuka vita tyghögen. Tofflorna fick man ta med sig hem så de ligger på torkning i badrummet. Hur cool är inte jag på en skala...

Lyxen var överväldigande. Kanske inte så stor, men ändå pampig. Vattnet i bassängen var kallt och lite salt. I mitten av bassängen var det ett hål format som ett ägg, där av bassängens namn; Ägget. Alice gick in i relaxeavdelningen för att invänta sin ryggmassage. Under tiden hängde jag och Elin vid det lilla vattenfallet som vad på ena sidan av bassängen. Tanterna tittade buttert på oss när vi fnittrade. Ursäkta vår ungdomlighet.

Vi badade en stund och Alice gjorde oss snart sällskap. Sen gick vi upp, bastade, duschade och tog på oss. Mjuka och lena i kroppen. Hungriga och trötta gick vi mot Haga för att hitta någon stans att äta. Vi gick in på Piazzo del Forro, eller vad det nu hette. Pasta och kyckling i curry med salladsbuffé och grymt gott bröd, toppat med kaffe och en liten chokladkaka (för min del). MUMS säger jag bara.

Eftersom att det regnade (tack för det by the way) så åkte vi till Nordstan för att kolla runt. Jag köpte världens eller i alla fall Nordstans snyggaste byxor.

Tack för en awesome dag flickor. Vi får undersöka Haga lite mer någon annan dag. En dag då solen skiner och luften är varm. Ni är fantastiska! puss<3

4 kommentarer:

  1. såååå otroligt mysigt :)
    vet inte vad mer jag ska säga! <3
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Nej inte jag heller. Det behöver nog inte sägas så mycket mer. Jag vet vad du menar:)<3<3<3

    SvaraRadera
  3. Åkte ni ända till Rymdtorget?! Hihihi, det är ju ute i Ghetto-ghettot Bergsjön!

    Klart att det regnade, ni var ju i Blöteborg med sina 360 regndagar/år.

    SvaraRadera
  4. Josefin: Hahaha ja vi märkte hur allt bara blev mer och mer nedklottrat ju längre vi åkte. :P

    Men jag var där i onsdags och då var det vårväder! Det du:) Men ja... det tycks regna offta där.

    SvaraRadera