måndag 5 april 2010

"Det här är ingen stor parkering!"

Pappa skjutsade mig till stan och körde runt lite medan jag bedrev tiden i ett av provhytterna på Lindex. Jag var tvungen att köpa binikibyxor. Ett par svarta, totalt intetsägande bikinitrosor blev det. Så som jag ville. Svart och enkelt.

Jag la märke till en del när jag gick där i min ensamhet och trampade i takt till musiken som ljöd i byggnaden. Det första var ett par vrålcoola solglasögon på Glitter. Stora, vita, totalt runda bågar som omgav två kolsvarta ringar. Åh vad jag hoppas att jag är snygg i dem. Jag vågade nämligen inte gå in där och prova dem helt själv. Det hade sett jättefånigt ut.

Det andra jag såg vad killen på Game Stop. Han var förvånandsvärt lik Alexander Rybak. Jag var bara tvungen att smsa Emma och berätta om vad jag sett. Hon är nämligen smått förälskad i honom. Hon svarade : Gud jag dör!! TA PÅ HONOM!
HAHA härliga Emma.

När jag satt mig i sätet brevid pappa igen frågade han om vi skulle åka till Sävelund och köra bil. Efter en stunds tvekan svarade jag ja.
När vi väl stod på parkeringen hade bilen plötsligt blivit dubbelt så stor och tung. Ett vidunder som jag nu skulle kontrollera. Jag var så liten bakom ratten. Sätet svalde mig nästan hel.
Pappas lugna och säkra röst fick mig tillslut att trycka ner kopplingen och lägga i ettan. Lyfta kopplingen sakta tills bilen försiktigt drog frammåt och varsamt trycka ner med gasen. Ytterst lite.

Jag gillade synen av mina händer på ratten. Små, nätta och förvånandsvärt kvinnliga. Lite mer vuxna. Pappa smålog och guidade mig. Påminde om kopplingen och så.
Det var skoj!
Vi åkte hem och firade med våfflor. Gott.

Ikväll skall jag hem till Emilia där bl.a folk från klassen väntar. Vi ska tydligen äta något och umgås. Som jag sa till Emma så är jag beroende av de tjejerna nu.
Elin följer med mig hem och sover här. Jag har bäddat i min soffa åt henne. Imorgon skall vi upp tidigt för att åka till Haga med Alice. En spadag på Hagabadet. Kan det bli bättre? Knappast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar