söndag 25 april 2010

Hipp Hipp Hurra







Ibland tar det emot att skriva något här. Det är ett tvång mer än något jag vill. Ibland alltså.
Kanske beror det på att jag alltid envisas med att skriva så förbaskat mycket varje gång.

Nu är ett sådant tillfälle men jag känner att det är lika bra att få det gjort. Det kommerinte bli av senare under dagen, då är det annat som skall göras. Lapa sol tillexempel.

Igår var det kalas för Malin som fyllt 20 och för Elin som snart blir 18. Grattis till er båda.
Av mig fick Elin en fin glasburk från Balders Hage fylld med hemmagjord chokladmarmelad.
"Hur gör man det?" Vad det första Elin sa.
Elin, det var bara en rolig grej. Jag vet inte om du tycker om den och om du kan använda den till så mycket men... Du kan ju experimentera lite:) Glasera några av dina kladdkakor eller nått. Halva presenten var ju själva glasburken. KRAM<3

Under hela bilfärden satt jag och masserade min panna eftersom jag var nervös över vad mamma skulle tycka om blomman jag och pappa köpt till Malin. Jag tyckte att den var gör vacker och som tur var, så även hon. Sicken lättnad.

Kakorna var uppdukade och stackars E... eller nej, "Min anonyma Faster"... blev iakttagen i köket av alla hungriga ögon. Som alltid.

Malins pojkvän Andreas var där och fick träffa stora härliga schläckta (väschötskt uttal) för första gången. Han skötte sig riktigt bra tycker jag. Och så även vi ;)

Senare på dagen blev det nostalgifeber på allihop när Malin plockade fram gamla band på henne och Elin när de var små. Alla gästerna samlades i tv-rummet på övervåningen. Soffor och golv var helt överbemannade. Där satt vi och skrattade åt Malin som halvt slog ihjäl sin lillasyster Elin.

Ett härligt släktkalas må jag säga. Jag tackar alldra hjärtligast. Tack,tack.

8 kommentarer:

  1. är det dumlekakor jag skymtar i förgrunden på bilden of all the cookies??
    SINNESSJUKT goda är dom om det stämmer iallafall<3
    :')

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt kul att få vara med på Ekman kalaset. Tack alla ni som bidrog till det.
    // Mamma

    SvaraRadera
  3. Ja det är ett under att jag lever än idag xD hehe

    Ja jag älskar burken, jag är seriöst kära i sådana burkar ^^ och marmeladen var sjukt gud, det blir nog glasyr av den. För god att ha på smörgås (A) hihi. Tack för allt! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Emma: Japp:D Du kan dina kakor du;) hihihi. Jag bad om receptet till min kokbok;) Jag kan baka sådana till dig någon dag.

    SvaraRadera
  5. Mamma: Det var sjukt mysigt att ha dig där skall du veta. Det är något man saknar ibland. KRAM <3

    SvaraRadera
  6. Elin: Åh va bra att du tyckte om den!<3 Jag fick en hel del över förstår du (jag köpte en för liten burk till dig...:/ ) Så jag gjorde en nötrulltårta med chokladen som fyllning. Hela burken gick åt och pappa blev glad;) hihihi

    SvaraRadera
  7. Visst var det apelsinchoklads-Noblesse på dem den här gången? Det gjorde dem ÄNNU godare! De är mumma.

    SvaraRadera
  8. Josefin: Ja faktiskt! SUPER SMARRIGA! Jag fick med mig två hem så de smaskade jag och pappa i oss förut;)

    SvaraRadera