söndag 4 april 2010

Glufs

Elin och Ellen. Snygga, inte sant...
Jag avgudar Emma. Syns det?
Elin och Sofia. Fräsha...
Denna är så fruktansvärt snygg så jag ville dela med mig lite.


Jag smaskar i mig ett päron som inte smakar någonting. Nästan värdelöst.

Uppdateringar skall göras:

Fredagen, långfredagen (den var sannerligen lång) blev ypperlig. Den fylldes av det bästa av två världar kan man säga. Den stilla, trivsamma släkten, god påskmat, påskpresenter och en glittrande unge. Sedan gapskratt, värme, läsk, godis och ännu mer skratt med vännerna hos Elin i Sollebrunn. Flickorna Alice, Ellen, Sofia, Emma och såklart Elin, lyste upp min kväll och jag ångrade inte för en sekund att jag åkt dit.

Jag vill verkligen, verkligen ha lite bilder från kvällen. Hör ni det:)

Det blev en lyckad dag som slutade vid halv 1 då mamma mötte mig i Alingsås för att köra mig hem. Min fina, fina mamma.

Påskafton började tidigt även den. Jag, som är min generations extremaste morgonmänniska, vaknade kl 8 och försökte förgäves att somna om men vem vill sova när man ser solen skina igenom takfönstret och hör vårfåglarna kvittra utanför? Jag gav mamma en halvtimme extra sovtid och väckte henne varsamt halv 9 för att meddela att jag tänkte ge mig ut på en morgonpromenad. Hon sa något i stil med "Din hurtiga lilla människa" och la åter huvudet på kudden.

Jag gick med raska steg och hade klarat av "Runes runda" på mindre än tio min. Jag lät mamma veta att jag kommit tillbaka och sedan väntade jag på henne på altanen i den ljumna morgonsolen. Denna perfekta morgon följdes av en perfekt frukost som bestod av påskmiddagens alla rester. Rostad barkis med köttbullar, kycklingsallad, lax, tomat, gurka, sill, ägg och jansson. SMASKENS!

Jag och mamma satt och åt i minst en timme. Vi pratade eller jag pratade om allt som hänt det senaste. Som sagt, en perfekt morgon.

Lördagen var som ni kanske märkte, helt underbar. Solen stekte bokstavligen. Jag vet inte hur jag ska överleva sommaren... Men det är ett senare problem. Nu ska man inte annat än välkommna solen!

2 kommentarer:

  1. OJ OJ OJ!! Vilka fina bilder du tagit Moa.//Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Fast, nje. Jag tycker inte det. De var inte bra ljus och helt fel vitbalans:P Men tack:)

    SvaraRadera