söndag 30 maj 2010

Grillkalas

Maggan
Här solas det
Mormor och barnbarn
Wilma hamnade i gräset
Så söt så jag vet inte vad

"Wilma!"
Bubbel


Mor och dotter

50-års kalas för kära moster Maggan. Hon bjöd på mousserande vin eller något sådant. Mycket gott. Jag och Oscar tom två gånger. Kvällssolen var påtaglig och vi satt och solade i Maggan nya solstolar som hon fick av oss alla i present.

Wilma var där, det gick inte att missa. Hon står i centrum hela tiden och hon skiner som en sol. Jag hade henne i mitt knä och där satt hon och såg på när Oscar spelade fotboll men Mysan (Sivs och Christers hund). Hon tjöt flera gånger och måste tyckt att det såg himla festligt ut. Jag sprang med henne och sparkade lite boll jag med. Oj va tung hon har blivit ska ni veta.

Det grillades kött, kyckling och baconlindade champinjoner. Mums. Vi åt tills vi sprack, nätt och jämt. Wilma gjorde måltiden extra rolig. Hon har börjat skratta lite spontant sådär. Hon måste märka att vi tycker det är rolig för hon gör det oftare och högre ju mer vi skrattar. Hon är helt bedårande. Åh va kul det ska bli att se henne växa upp.

Kvällen avslutades i soffan med Maggans syrliga och goda hallon- och blåbärspaj. Det var sorgligt att man var så mätt. Som tur var fick jag och pappa komma över på en bit idag. Då kunde jag ta lite kort för denna skönheten skall komma med i min kokbok. Det är självklart.

Grattis Maggan<3

2 kommentarer:

  1. ASSÅ JAG ÄR TYP KÄR I DEN LILLA TJEJEN!
    /elin

    SvaraRadera
  2. HAHA, jag tänkte allt att du skulle bli tossig över de bilderna:P hihih.. Du skulle höra henne skratta. Det är helt gudomligt! :D

    SvaraRadera