fredag 28 maj 2010

Så ska mitt kök se ut




Bilden är ett perfekt exempel på vad man skulle kunna se om man kikade ner i mitt blivande kök. Romantiska rosor, rustika redskap, smäktande receptböcker, gamla koppar och fat, doften av nygräddad paj och smaken av kaffe.
Idag var det enda vettiga vi gjorde på lektionern att kolla igenom våra nationella prov. Vi slutade matten ungeför en timme tidigare och engelskan varade i ungefär fem minuter. Då följde egentligen 3 timmars håltimme innan vi skulle ha en svenska lektion som varken jag eller Elin egentligen hade något att göra på. Vi lämnade istället in våra arbeten till Lars som sedan gav oss ledigt resten av dagen.
Vi gick till staden för att äta våra efterlängtade baugetter vid trappan. Tyvärr sken inte solen på oss och en irriterande mås höll oss sällskap, mot vår vilja. Elin försökte jaga iväg honom flera gånger. En liten bofink som vi döpte till Fisen hoppade runt vid fötterna på oss och åt små smulor. Elin matade honom.
Vi gick till Bokia där jag äntligen tog tillvara på mitt presentkort från GA. Jag köpte Leilas nyaste bok "One more slice". ÅH den är vackrast i världen för mig just nu. Elin provade skjortor och klänningar för att vetavad hon ska köpa när hon får pengar. Hon var jättefin i allt hon provade så jag förstår att hon är lite förtvivlad nu. Hon bestämde sig tidigare för att hon att bara fick köpa två plagg. Det blir ett svårt beslut.
Sen hade vi inte så mycket mer att göra, bara dra ut på tiden tills klockan blev 2 då Elins buss gick. Vi strosade runt lite här och var. Till slut hamnade vi i två ganska obekväma fåtöljer på biblioteket Tiden sniglade sig fram men tillslut var klockan tio i två och vi sa hejdå vid Elins buss.
Jag hade sällskap av Hampus och Emma på tåget och där gick minsann tiden fasligt fort.
För tillfället är jag lite förälskad i mitt hår. Det luktar gott, känns luftigt och jag fick en komplimang från Emma om det. Jättehärligt.
Nu ska jag sätta mig och lusläsa Leilas bok och lyssna på Billie Holiday. I love my life at this very moment. Lika bra att njuta fullt ut.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte färgen rosa men just rosa roser är så otroligt vackra. :) Jag skulle gärna se ditt kök i framtiden :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin kompossition o balans i dina bilder!
    Blå lampskärm, blåa "lock" på burkarna. Mortelstöten åt rätt håll(det är inte för att jag är vänsterhänt som det känns rätt).
    När du fått ditt kök tänker du väl på en gammal faster som gärna kommer på besök:D

    SvaraRadera
  3. HAHA ÅH tack Annika (Jag antar att det är du)! Du är allt för rar mot mig!

    Det var nog rena turen att det blev så men jag bockar och bugar.

    Det är klart. Du som uppskattar allt jag gör så mycket är en självklar gäst i mitt hus:D

    SvaraRadera