lördag 22 maj 2010

Mor mitt emot

Tangentbordet på Peters bärbara, men på något sätt ändå tjockis-dator, klickar gott när jag skriver.

Mamma sitter vid andra sidan av köksbordet och läser igenom min kokbok. Lite stavfel blir det hur jag än gör. Oj, jag håller på att somna. Jag är sådär gott soltrött som man blir efter en dag utomhus. Vi har suttit i solen så mycket vi orkat idag och mammas högra knä är helt illrött. I stil men köket faktiskt, jag ska nog säga det till henne. Hon blir så glad när hon hitter något som matchar hennes kök. (Jag skämtar nu, det är tröttheten som drar ner min humor till den här nivån tror jag).

Jag och mamma planerar våran semester lite. Det har blivit mest matgrejer och recept hittills. Konstigt? Vi ska göra ravioli, grillad lax, avokadodipp men vitlöksbröd... Jag frågade precis mamma om vad vi mer skulle göra och hon tycks kunna rabbla upp en hel massa mat. Det är knappt så man tror att vi kommer hinna äta allt.
"Men vi får inte äta hela tiden" sa mamma förut och vi skrattade.

På måndag har några i klassen (bland annat jag) sovmorgon till 12:30. Åh jag drägglar nästan nu när jag tänker på det. Extremt skönt. Jag, Elin och Alice ska dock sitta kvar och göra video. Inte fullt lika läskande. Sen blir det handledarkurs på bilskolan med pappa och kanske, kanske får jag äntligen äta en tunnbrödsrulle med tonfisk. DET är dräggel!

2 kommentarer:

  1. Ser framför mig hur din mamma ser på medan drägglet rinner ner för din haka.. HAHA! Jag är tröttare än tröttast och jag skämtar inte.
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: ÖÖÖÖHM okej! Elin du borde kanske sova lite:P hihih

    SvaraRadera