måndag 10 maj 2010

Elin är fin i sina prickiga strumpbyxor och gröna kjol

Jag blev jätte frustrerad när jag insåg att den musiken jag har på Spotify inte går att lägga över till Ipoden. Jag har fått världens bästa playlist av Hampus vid namn Whämund. Den överraskar mig gång på gång.

Det bästa med hela min dag idag har faktiskt varit pluggandet. Först en mysig pluggtimme på Mangiomo med Elin. Varsin latte, en smörgås till Elin (med färskost vilket vi båda gillar. Det verkar som om alla caféer använder det nu) och instuderingsfrågor. Det var klart på nolltid så vi tittade lite på Smallville på den stora TV:n utan ljud. Jag tror att vi fattade vad det handlade om.
Från och med nu är Mangiamo smörgåsstället bestämde vi. Jag och Elin är som galna i smörgåsar nämligen.
Dessutom bestämde jag att någon gång i sommar skall jag och min mamma gå dit och äta mat. De har världens läckraste buffé där som man måste gå förbi hela tiden. Åh dräggel.

När jag kommit hem, iklädd mina nya ursnygga hippiesolglasögon och med en bukett vitsippor i handen, satte jag mig för att plugga MDK. Det kändes skönt att äntligen öppna i det tjocka blocket och avverka några frågor. Efter middagen gick jag över till Oscar för att plugga matte vilket är o så nyttigt för oss båda. Nationella närmar sig med stormsteg och det skrämmer mig en gnutta.
Nu är jag redo för sängen med gott samvete. Det känder skönt att få gjort lite plugg. Det är något jag blivt väldigt dålig på att få mig själv att göra, plugga. Eller dålig är jag kanske inte men det käns som att det gick mycket bättre förr i tiden. Då jag var redig.
Vi avslutar med en KRAM

2 kommentarer:

  1. jag fick lite bråttom imorses precis när jag läst det här inlägget och hann inte skriva något.
    rubriken värmde mig, det var vad jag skulle skriva
    <3
    /elin

    SvaraRadera
  2. hihih så bra:D det var meningen:) Tyckte inte riktigt att du fick höra det tillräckligt;)

    SvaraRadera