torsdag 6 maj 2010

Glassssss

Ja visst bådar titeln till goda saker och tyder på en bra dag men vi börjar med det lite mindre roliga.
Klockan 11 hade jag tid på Tandregleringen. (Inte att blanda ihop med Folktandvården, de har faktiskt två helt olika datorer precis brevid varandra Visserligen med samma märke men den ena har en stor och tydlig lapp klistrad på sig där det står TANDREGLERINGEN.)

De tryckte in två blåa gummiband mellan mina baktänder men så stannade (gummibandsläkaren) upp vid ett av mina hål och jag tänkte; Nej, nej, nej... Något är fel. Japp något var fel. Jag blev diagnostiserad med ovanlig läkning av en annan tandläkare. Imorgon skall jag gå till FOLKTANDVÅRDEN för att se om det möjligtvis har blivit kvar någon benbit eller så. I så fall skall de ta bort den och spola rent. Det låter inte så trevligt. Detta innebär ju att de på något sätt måste öppna läkningen och blocka ut detta mystiska, låt oss kalla det objekt X. Jag skall kräva bedövning och där med basta.

Så, usch nu var det överstökat.
Efter skolan skulle det filmas "expertpanel" för vårt inslag om Glass. Jag och Elin fixade så att vi hade alla video grejer, (visst har vi lite koll nu Elin, visst har vi), fixade expertpanels-medlemmar och övertalade Lars att skjutsa oss och utrustingen till Lilla torget.

Vi mötte Alice på torget och satte oss i muséeparken för att filma när Ida, Johan och Lars provsmakade glassarna. Först ut var jordgubb, sedan choklad (mycket omtyckt) och till sist vanilj. Sofia och Ellen gav oss sällskap och en del assistans. Tack för det gubbar ( om jag får citera Sofia).

Jag och Elin har MYCKET på gång. Vi ska äta glass på Deli Deli ( jag vill även äta mat där för det er sjukt gott!) och så ska vi sitta i sofforna på Tallhyddan och fika. Vi kommer bli tjockisar men om vi powerwalkar dit och tillbaka så bränner vi bort allt fett.


Nu ömmar det i hela käken när jag tuggar. Till och med när jag tänker sten hårt på det. Underligt. God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar