måndag 10 maj 2010

Mortel


Jag vet att jag redan har en mortel och jag tycker den är jättefin, verkligen. Jag skall använda den till att mortla brödkryddor och kardemumma till mina bullar. Den skall dofta jul och hemmbakat. Jag lovar.

Sen är det då denna underbara, rugliga och robusta sak som jag hittade på Åhléns på Allum när jag var där med Elin i lördags. Åh vad jag vill ha den. Jag har sagt till pappa att jag önskar mig den i julklapp. Tänk att göra pesto i den, eller marinader. Mortla mina färska örter från trädgården. Kan ni föreställa er vilka underbara dofter...

3 kommentarer:

  1. Nånstans tror jag att du inte riktigt är som andra 17-åringar... Inget ont i det, en mortel är ju lite mer nyttig än ett lipgloss, så du är nog annorlunda på ett bra sätt.

    SvaraRadera
  2. Mortlar är mysiga så det passar Moa super :)

    Den är lite lik våran om jag inte minns helt fel..(vilket jag antagligen gör (A) hihi)

    Moa är en helt fantastisk 17-åring som är så otroligt underbar på sitt sätt och ingen annan är som hon <3<3<3<3 KRAM

    SvaraRadera
  3. Josefin: Hahah ja det kan nog stämma. Jag blev faktiskt glad nu när du sa så. Det är nog lite ett mål, att inte vara som alla andra. Inte vara en i mängden och tydligen lyckas jag :) HAha, tack.

    Elin: Jag tror du minns väldigt fel (om du menar den i marmor ni har i köket). Du är så fin mot mig! Jag blir tokig! Tack för att du tycker så. Det är så jag vill att folk ska se mig. Du är så fin.<3

    SvaraRadera