måndag 3 maj 2010

Ullared

I fredags tog jag mig en sjukdag för att kunna följa med mamma, Siv och Hanna till Ullared. Det skall göras en gång om året, så där vid påsk då mamma kan våga sig ut på vägarna med bilen igen.

Resan dit tog lite längre tid än planerat. När vi körde av till rastplatsen vi brukar fika vid såg mamma i backspegeln hur det rök från bilen och när vi stannade for det upp rök vid fören också. Den stackars bilen kokade och vi tänkte inte mer på det än att låta den vila och fulla på med vatten innan vi åkte. Efter ett par mackor och några koppar kaffe fyllde vi på med vatten men blev ganska snopna när det vi hällde i for ut i en stor stråle ur ett stålrör vid vattenbehållaren.

Mamma gick iväg och pratade med en oerhört trevlig och hjälpsam gubbe/kille som med hjälp av ett plaströr och någon slags klämma, lyckades täta det stora hålet. Detta hjälpte oss hela vägen till Ullared och hem. Vi erbjöd honom äppelkaka men han tackade nej.

Det var en mycket bra och lagom lugn dag på Ullared. Nog att jag skulle föredra om det inta var några folk där alls, men detta räckte gott och väl. Jag hittade någre leggings, linnen och massa grejjer till hemmet. Tack vare det slapp jag betala. Jag bråkade med mamma ett tag och sa att jag skulle betala för mina kläder i alla fall men hon sa promt nej. Jag gav mig.

Jag köpte en skjorta till Elin för jag vet att hon velat ha en sådan jättelänge. Det tog ett tag innan jag fick ur henne vilken färg hon skulle föredra men tillslut gav hon med sig. Fina, genomgoda hon<3

En lyckad dag som började tidigt och slutade sent.

2 kommentarer:

  1. En trevlig kar låter det som :D Men vem tackar nej till äpple kaka? :O

    SvaraRadera
  2. Hahah ja och det såg knappast ut som att han bantade:P

    SvaraRadera