onsdag 26 maj 2010

Kokboken...igen

Nu är det i princip klar. Det ser väldigt fånigt ut men jag hoppas att det blir mer balans mellan bilder och text när jag fyllt i med en svart penna överallt. Jag är sådär nöjd om jag ska vara ärlig. jag hade nog för höga förväntningar.

Det är bara namnet på boken som fattas. Jag vet att ni, Annika och Josefin, redan har givit mig förslag. Vissa av dem var jättebra men kunde tyvärr inte användas. Men om ni har några mer förslag får ni mer än gärna skriva dem:)

Alla andra får SJÄLVKLART ge förslag de med. Här är lite idéer jag har, eller vad man ska kalla det:
  • Gudarsskymning! - Mammas förslag
  • Magiska händer - Mamma
  • Åh, va gott! - Annika
  • Sverige pepprar för lite - Mitt eget förslag som jag själv inser är skitdåligt men jag tycker i alla fall så.
  • Något med citronmeliss, jag älskar nämligen citronmeliss och anser att alla ska ha en kruka med det i köksfönstret.

Jag inser nu att jag har väldigt lite idéer... Jag skulle vilja ha "Franssons frestelser", "Gôtt frå schläkta" eller något annat av mina tidigare förslag (från Annika och Josefin) men de passar inte.

Hjälp mig!

6 kommentarer:

  1. Hej Moa!
    Kan du fråga din käre far o tillika min käre bror om han vill var med på en present till SARAH, det blir jag o han isåfall?! Sen blir det mer presenter till studenten Sandra, det blir en annan affär.

    Kokboken igen! Jag är nyfiken! Nu börjar jag grubbla på namn igen. Läste för flera år sedan en bok(dålig,ingen kokbok) den hette "Små citroner gula",
    det blir lite plagiat över det,märker någon?

    När är det dags för inlämning? Kan du ha en bild på framsidan; ett fönster med citronmeliss i kruka. Sedan en bra titel... Titta in i Moas kök!
    Nu kan jag inte koncentrera på deckaren...jädra kokböcker hm.
    Faster A

    SvaraRadera
  2. Skulle den inte kunna heta typ: ...Och en kvist citronmeliss!

    Det kan man ju som sagt toppa ALLT med??.....Som att det är ditt kännetecken lixom
    Kom inte på nåt bättre tyvärr
    Ses väl på lördag??!!

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Annika: Ja det är han gänra med på:) Som alltid. Jag har tvärr inte tid till det, den ska hälst in denna veckan. Annars hade det varit super fint om jag hade fått till det rätt:) Tack ska du ha! ( du blir omnämnd i boken ska du veta:) )

    SvaraRadera
  4. Hanna: Ja! Jag gillar det namnet:D Jag måste höra med mamma också, allt går igenom henne:P Det kanske inte blir som hon tycker men jag måste ändå höra hennes åsikt. Jag skulle faktiskt mer än gärna ha det som mitt kännetecken:) Ja,o va det vora kul.

    Ja nog ses vi hos Maggan allt:)
    Hälsa Wilma Grattis från mig och pappa. KRAM<3

    SvaraRadera
  5. Namn är alltid det svåraste, jag håller på med att försöka komma på ett bra namn på min novell och det går bara inte. Det är så irriterade så ja.. jag förstår din frustration.
    Jag sitter verkligen här och bankar huvudet i datorn för att komma på något smart, med det går ju inte! Jag ser verkligen fram emot att läsa denna :) kram <3<3<3

    SvaraRadera
  6. hihi, ja det är fruktansvärt irriterande.:) Ja du ska få läsa den, men... usch. Förvänta dig ingen skönhet:)

    SvaraRadera