fredag 7 maj 2010

Mangiamo

Fredagen är äntligen slut och jag har precis ätit en tallrik lax- och räksoppa med broccoli, salladslök, tomat och dill. Mums. Jag fick börja min morgon med att äta en skål yoghurt utan något i bara för att jag är så öm i tänderna på övre raden. Som tur är har vi en ovanligt god yoghurt hemma men det är inte alls vad jag brukar äta. Jag tog med mig en tunnbrödsrulle till skolan som jag bokstavligen knaprade i mig på engelskan eftersom jag fortfarande hade ont.

Jag fick ett bra besked av min tandläkare, som för övrigt är superbra. En ung läkare för en gångs skull och hon ler mot en. Jättesöt. Min konstiga läkning är nog bara konstig och inget mer. De hittade ingen kvarglömd benbit (jag och pappa anade att det var en bit kokos som hade fastnat) så det behövdes inte göra något. Det var bara att avvakta sa hon. Tack för det.

Skoldagen gick bra och mitt utvecklingssamtal gick väldigt bra. Mycket bättre än jag trodde faktiskt. Vi går inte in mer på det.

När vi slutat åkte jag, Elin, Ellen, Pyttan, Isac och Ida till Mangiamo för en fika.
Vid automaten mötte jag en ovanligt liten Hanna, en Mikael och en urgullig Wilma.

Det är galet mysigt på Mangiamo om man tänker efter. Det är modernt men mysigt. Trots att det ligger inne i Storken är det väldigt lugnt och tyst ( om man bortser från musiken de spelar). Dessutom var kassören väldigt trevlig. Jag berömde honom.
Jag: "Va effektiv du är".
Kassören: "Jasså, de säger att jag är långsam. Hör du det ( vänder sig till sin medarbetare) hon säga jag är effektiv."
Sen skämtade han med de som kom efter mig.
De som kom: "Vi skall äta"
Kassören: "Ja jag ser det på er, ni är helt slut!"

Stackars Elin var helt förstörd bara för att hon var tressad inför att hinna med sin buss som skulle gå klockan 15 och hon ville gå på på stationen. Hon satt och tittade ut hela tiden och sa ingenting. Jag försökte lugna henne men det gick inte något vidare. När hon väl blivit stressad är hon stressad. Typ.

Efter att Elin gått ( 14:40 ) satt vi andra kvar och pratade, skickade skämt-sms och sjöng tills klockan var 15:53 då vi beslöt oss för att åka hem allihop. Ellen skjutsade mig som en misil på cykeln till tåget. Tack kära du.

Jag fick sällskap av Oscar på vägen hem och vi gick ner till honom. Han visade mig sina senaste inköp och jag blev riktigt imponerad! Först var det den grå- och vitrandiga skjortan som han säker är jättefin i. Sen visade han mig sina nya skor som var hur snygga som helst! Jag tjöt så glad blev jag. Om jag var kille skulle jag gå runt i sådana jämt. Ökenskor kallades de. Sist var det ett par ljusa och lite slitna jeans som även de var snygga. Åh, jag blir så glad när Oscar har snygga kläder på sig. Det är som om jag blir stolt över honom på något sätt. Syskon/kusinkärleken tittar fram.

På lördag skall jag och Oscar mysa i hans lägenhet. Kolla på film, äta glass och smaska.

2 kommentarer:

  1. I hans lägenhet? :S:S:S Vavavavava?

    SvaraRadera
  2. Elin: Ja eller... i hans källare/garage:P De har gjort en lägenhet där till honom:)

    SvaraRadera