lördag 15 maj 2010

Får inte glömma

Jag gör ett inlägg för varje sak.

I torsdags var min Elin här en sväng innan vi skulle grilla med klassen. Jag bakade chokladkakor till henne och som tur var tyckte hon om dem! Det är 500g mörk choklad i, allt som allt så de är väldigt maffiga men o så goda.

Vi skrattade och pratde om den kommande kvällen. Pappa åkte iväg för att kolla på en fågel och under tiden låg jag och Elin på golvet. Vi skrattde åt våra fånigheter och att vi tänker väldigt lika. Det är nästan skrämmande.

Nu kom jag och tänka på alla planer vi har. Vi ska göra så fasligt mycket i sommar. Åka till Visby, ligga på en åker och se på solnedgången (tror jag), äta glass på Deli Deli, äta på Tallhyddan, bo i Elins husvagn, gå på konsert, fika, äta thai i Alingsås. Ja det är säkert något jag har glömt nu. Det roliga är att Elin är så fruktansvärt engagerad i allt. Hon sa en gång till mig att hennes mamma var glad över att Elin hade mig som ville göra sådan här saker. Innan har tydligen Elins kompisar stönat åt liknande idéer. HUR KAN NI?! Tänker jag då. Det är ju så fenomenalt mysiga!
Jag blir upp över öronen glad när Elin säger sånt. Tack.


På kvällen blev det grillning vid fågeltornet/Tallhyddan. Trots att inte hela klassen var där hade vi det väldigt trevligt. När det började bli kväll drog vi oss allihop till Ida men jag och Elin gick aldrig in utan satte oss på cykelvägen. Där satt vi och beslutade oss sedan för att ta 23:03 tåget hem. Festen var ändå slut. Vi somnade, trötta och utpumpade i mitt rum.

På fredagen skulle jag äta pizza med Clara och Alexander. Jag sa hejdå till Elin på stationen och vi andra styrde stegen mot Cyrano. De har verkligen stans godase pizzor. De är verkligen värda pengarna. Jag och Clara tog varsin vegetarisk medan Alexander tog en med ägg och creme fraich. Mycket mumsiga. Vi gick en sväng till stan och satte oss sedan vid ån och åt glass.

Som alltid var det trevligt att träffa dem. Som alltid.
KRAM på er<3

4 kommentarer:

  1. Jag håller med Elin´s mamma! Det är ju super bra att ni 2 har funnit varandra!!! ;)) Kram // Mamma

    SvaraRadera
  2. Men ååååhhhhh vad söt din mamma är!
    / elin

    SvaraRadera
  3. Mamma: Hahaha jag älskar att du skiver 2 istället för två:P Ja det är verkligen kul:D

    SvaraRadera
  4. Elin: Hon rä fin hon. Din mamma är också insanely fin som tycker så fina saker:)<3

    SvaraRadera