söndag 16 maj 2010

Hon är helt makalös.

Jag är så bortskämd. Så groteskt bortskämd som har henne. Som har någon som känner så mycket kärlek till mig, för mig. Åh hon gör mig rörd.

Jag läste precis ett inlägg på Elins blogg. Jag tänker inte skryta men det handlade om mig. Hela handlade om lilla mig. Ju mer jag läste ju mer förbluffad blev jag. Jag stirrade på de starka orden. På de kraftfulla känslorna.
Jag hade ingen aning om att jag betydde SÅ mycket.

Elin, jag vet inte hur jag jämförelsevis ska kunna få dig att känna dig så älskad som jag gjorde när jag läste det du skrivit. Det kommer bara låta fånigt men jag gör ett försök.

Jag vet inte om vi är olika eller inte. Vi har ju som sagt väldigt mycket gemensamt. Vi tänker lika, har samma humor, vill samma saker, känner samma sorger. Det är otroligt tryggt att ha dig.

Jag tror att du kommer göra den här sommaren till den bästa i mitt liv (om vi får som vi vill). Du inspirerar mig till att göra saker. Du får mig att tro att det inte är hopplöst, att det faktiskt kan göras. Dessutom, det allra viktigaste, är att jag verkligen vill göra allt detta med dig.

Du förvånar mig ständigt i allt du tänker, alla kloka tankar och vackra ord du skriver. Du bryr dig om och tänker på andra mycket mer än någon annan. Du kommer ihåg saker som jag själv lätt glömmer av.

Du kramar mig. Åh dina kramar. Du skrattar åt mig och det är det bästa man kan få. Du får mig att längta till skolan, för du är alltid där. Alltid.

När vi låg i ditt rum och pratade en kväll och jag öppnade upp mig för dig. Berättade saker som inte många vet, då lyssnade du och kommenterade. Du sa att jag inte behöver hålla någonting hemligt för dig och det skall jag inte heller. Du kan känna likadant till mig. Jag vill veta allt. Du kan lägga allt på mig.

Jag hoppas, lixom du att våran vänskap alltid kommer finnas. Att du hittar en fin pojke och jag hitter en. Att vi alla kan umgås, fika i Paris, gå på krogen i Stockholm, fota i London. Allt det där. Jag vill uppleva saker med dig.
Jag älskar dig.
Hoppas att jag fått dig att känna dig så som du får mig allt känna mig. Invecklad mening där...

5 kommentarer:

  1. Men åh, fina barn! Det här var inte nödvändigt, vet du va?! Även om jag älskar att du gjorde det här, så var inte inte nödvändigt!

    Min ögon hotar med att svämma över (inte bara pga allergi) Du är så FIN!
    /elin

    SvaraRadera
  2. Ni skall veta BÅDA TVÅ att ni är helt underbara mot varandra, och det är så otroligt mycket värt!!! Jag var med i telefonen när Moa läste det du Elin skrivit om Moa...och jag ryyyste av varma känslor. Nu när jag läser vad du Moa skrivit om Elin... får jag nya varma rysningar!NI ÄR SÅÅÅ FINA :)):)) // Mamma-Lill

    SvaraRadera
  3. Elin: Det kändes nödvändigt! Du är fin! Du ör värd mycket mer än de här egentligen. <3

    SvaraRadera
  4. Mamma: Elin sa till mig i dag: Din mamma är så fiiiiiiiin! Då hade jag inte sett ditt inlägg än men åh va jag håller med henne. Du är den bästa!<3<3

    SvaraRadera
  5. Du ä la helt underbar...TACK! ;))// Mor

    SvaraRadera