fredag 28 maj 2010

kvällspoesi

Jag blir snart lyrisk!
Det finns ord i mig som vill ut!
Jag vet bara inte vilka det är...
Det får nog bara flyta på och bli som det blir.
Dumt nog kan jag inte skriva idag. Mina fingrar lyder mig inte..

Inom mig känns det som om det är en ljummen, stjärnklar, spontan kväll. Jag bryter mönster. Växer och föryngras på samma gång. Blir någon ny men känner poesin från förr. Mitt gamla jag som ville så mycket men aldrig gjorde. Nu gör jag.

Jag vet inte varför jag känner så här.
Eller jo, egentligen. Om jag tänker efter.
Emmas spellista bidrar en del. Lika så Emma själv.
Jag blev glad när hon ringde. Som att hon verkligen ville ha med mig på picknicken ikväll (inbillar jag mig). Hon är rar. Verkligen rar.
Hennes spontana, självsäkra energi flödade ur telefonen och ut i kvällen där jag stod på altanen. Jag andades djupt och drack av den.

Ser ni. Varför skriver jag plötsligt såhär. Drack, hallå eller?

Jag träffade en trevlig pojk på stationen idag också och han får mig alltid att le. Jag vet inte hur han gör det. Där plockade jag lite glädje och la ner i min lisvglädje-korg.

Om det inte är för egoistiskt så blir jag väldigt glad av mina bilder på mitt "kök". Egentligen har jag recept så det räcker. Magasin och kokböcker i hela köket. Jag behövde inte den där boken men Åh va jag ville ha den. Är inte det huvudsaken så säg.

Nej, poesin rymmer från mig!
Det är farlig att skriva av sig. Lusten svalnar. Eller ilskan om det är den man känner. Då är det visserligen bra att skriva. Men nu, nu vill jag känna ruset av sommarkväll och fuktigt gräs mot bara armar. Varma filtar och vackra ansikten. ÅH jag vill gå på picknick!

Hoppas ni gillar mina ivrigt nedprintade inlägg som denna. De är i alla fall mina personliga favoriter.

ÅH jag vill skriva mer men det finns inget att skriv.
Jag vill inte heller skriva där ingen kan se.
Jag vill att folk ska läsa.
Läsa min ord.
Se mig som lite underlig och kanske lite ovanlig, vem vet. Det skulle jag gilla.

Jag såg en tjej på tåget idag. Hon var skit snygg i sin jeans klädsel, korta, frissiga, blonda hår, röda läppar och skarf. Sådär gammaldags. Härligt.

Ne nu ska jag sluta. Puss<3
Jag älskar er som läser.

4 kommentarer:

  1. Detta var ett underbart inlägg =) du är underbar

    SvaraRadera
  2. nu blir jag nyfiken... vilken spellista? :D

    och klart du skulle följt med på picknicken!
    du är så fin du :)

    SvaraRadera
  3. Emma: Dina favoriter var det:)
    Der blev väll ingen picknick? Så jag inte missade något menar jag...
    Du är också extremt fin<3
    Tack:)

    SvaraRadera