onsdag 1 december 2010

En vanlig tisdag.

Igår var en glad dag. Efter ett avklarat grafprov och lunch var det fotolektion. Ut i kylan ocg ta kort på snön, det var uppgiften för dagen.
Jag och Elin klädde på oss så gott det gick och gick mot Nolhaga, till skillnad från resten av klassen. Kylan var bitande kall och vi bestämde oss för att värma händerna runt något så vi gick mot staden. Vi satte oss på espresso house och drack varsin Tomtelatte. En kaffe latte med kardemuma och vaniljig grädde. MUMS. Svinsöt men god.
Efter det gick vi tillbaka till skolan.
Jag var hyper av allt socker och jätte irriterande, kan jag tänka mig.

Väl på skolan började vi redigera bilderna tillsammans med resten av klassen som också var på toppenhumör. Jason Mraz spelades och jag kände mig lycklig.
Jag och Elin satt båda kvar och väntade på våra föräldrar för en skjuts hem. Vi hade kul in i det sista.

På vägen hem fick jag och pappa sitta i bilkö. Det var lite ovant men eftersom jag var på ett så strålande humör gick det fint. Hemma tog jag en dusch-skönt- innan vi värmde lite pasta till falukorvsgratängen. (Det är härligt med mat från frysen som man bara kan värma). Vi satt och pratade länge om bla vad som händer när man blir 18. Sen drog vi oss till vardagsrummet och gick över till böcker man ska läsa.

En kväll framför soffan med en Kewin på magen.

Ibland kan vardagar vara helt fantastiska.

2 kommentarer:

  1. Det finns inte en tvekan om att den där tomtelatten var något speciellt, det var nästan som när du drack en kopp för mycket i Göteborg.. nästan.. eller okej, det var inte alls på den nivån om jag ska vara ärlig. Vi kan säga så iallafall.

    Tänk när vi blir 18! När vi är det båda två, vill säga, för du kommer hinna vara det i tre månader innan jag fyller.. :(
    Men vilken frihet vi kommer ha! Och efter två/tre veckor i Borås och körkort och åh! Nu blev jag lite sprallig i benen fast det syns inte (det hade du sett eftersom du sitter bredvid mig)
    Jag tror att våran sommar när vi fyllt 18 kommer bli den bästa i mitt liv!!

    / Elin
    (som om du inte fattat det redan)

    SvaraRadera
  2. Vänta lite nu... var det Elin som skrev det här? What!?

    Ne sprallig i benen ser du knappast ut att varar, men man kan vara det på insidan som sagt. Jag vill ha en liten sådan tomtelatte nu, fast gratis såklart. :)

    SvaraRadera