onsdag 22 december 2010

Jul lov

Sista dagen i skolan idag.

Alla gick till Aulan där Esteterna hade en föreställning som vanligt. Vi fick se killarnas luciatåg. Mycket sött och oerhört underhållande. Sedan gick de flesta tjejerna i klassen, plus en nyss hemkommen Sofia, till stan för att fika. Samma tanke hade nog i stor sett halva Alingsås för det var sjukt mycket folk!

Det blev en ganska värdelös fika på Mangiamo. Det är verkligen inte värt att fika där. Det var trångt och jag mådde illa och fick ont i magen av kaffet. De flesta gick efter ungefär en timme men jag, Elin och Pyttan satt kvar vid det stora bordet. Innan de gick fick alla skriva något i mitt lilla block som jag har med mig överallt. Jag har så söta vänner så det finns inte!

Vi satt där i ungefär tre timmar och pratade om allt möjligt. Gjorde topp-fem-listor som tex topp fem språk och topp fem ord. Där det gällde orden bestämde vi oss bland annat för moln, kletigt och krispigt. Jag gillar dessutom grädde men de är kanske bara jag.

När alla andra gäster kommit och gått en stund kände vi att vi kanske behövde röra på oss och kanske komma hem så vi traskade ut i snön.

Idag är det dan före dan före dopparedan. Ganska sjukt sådär.
God Jul

2 kommentarer: