onsdag 22 december 2010

vissa dagar är man anorlunda

Jag kommer på vad jag vill göra alldeles för sent. Det är redan mörkt och Tv:n kallar på mig.
Det känns som att den kallar på mig extra mycket nu för tiden. Jag vill inte ens sitta där. I måndags hade jag en timme på mig innan ett visst program skulle börja. Jag ville verkligen inte sitta vid datorn under tiden jag väntade eller ens slå mig ner i soffan lite tidigare och zappa.

Jag ställde mig mitt på golvet och frågade pappa vad jag skulle göra. Det slutade med att vi organiserade om alla jullådor och tog ner granen från vinden. Mitt i allt stökande sa jag till pappa: "Tänk va mycket man skulle få gjort om man alltid var sådan här."

Ibland förbannar jag det faktum att jag inte är mer energiskt och rastlös än jag är. Jag kan ju till och med strunta i att hämta ett glas vatten bara för att jag inte orkar resa mig och gå bort till köket.

Jag vill springa som jag gjorde i den där drömmen. Springa av all från benen. Alla myror som någon gång funnits där. Springa, springa, springa och hitta orken genom det.

2 kommentarer:

  1. Men HHALLÅ där!!! DU har väl en jädra massa energi, du håller ju på med något nästan jämt. Och du ger mej energi skall du veta! Kram mamma :))

    SvaraRadera
  2. Mamma: Tycker du ja :P Du får ju aldrig höra när jag berättar om vad som hände på Rachal Ray's program eller vad som är den mest visade reklamen på 3:an. Sådan vet du inte.

    Men tack, tack att jag ger dig energi <3

    SvaraRadera