onsdag 8 december 2010

Filmning, filmning hela dan'.

Jag gick till skolan idag med en aningens oro och förtvivlan Jag var nog inte den enda.
Idag skulle det filmas inslag för fulla muggar. Hela dagen lång.
När det gäller filmning kan allt gå snett. Oftast gör det också det. Om allt går enligt planerna är det bara för stunden. Snart händer det något. Jag lovar.

Snedsteget för mig och Alice var microfonen. Så klart.
Vi befann oss på Perssons bygg i Alingsås för att intervjua en kille där som gått ner massa i vikt. Han skulle ju passa utmärkt i vårt inslag om bantning. Vi var där 30 min i förväg för att "rigga". Vilket vi behövde eftersom ljudet inte ville fungera och vi bytte plats tre gånger.

Tillslut var det filmat och det gick bra. Tack och lov stötte vi på Emma, Emilia och Ida på stan lite senare och fick ta över deras mygga så intervjun med den personlige tränaren Sharam blev riktigt proffsig, om man ser till ljudet. När det var avklarat var vårt självförtroende ganska så gott och humöret lika så. Vi avslutade dagen med att fråga lite folk på stan om bantning. Det är inte hur lätt som helst att få folk att ställa upp märkte vi. De flesta gick i bågar förbi oss för att slippa bli tillfrågade. Om de inte rusade förbi mig sa de snabbt nej när de fick höra att ämnet var bantning. Det var inte menat till er personligen! Vi ville veta vad ni tyckte om bantning i Allmänhet. NI se bra ut.

Efter ett tag hade vi i alla fall fått med fyra ansikten på bild och begav oss till skolan igen, nöjda.

En stor high five till Alice och mig själv för att vi filmade allt som vi planerat för dagen. Hoppas bara att resten löser sig lika bra som det gjort idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar