söndag 12 december 2010

Magnifik

Okej.
Jag är så glad för att jag hamnat bland dessa fina människor som promenerar bredvid mig. Att de ler mot mig, frågar mig, lyssnar till mig och vill vara runt om mig. Det är fantastiskt och jag är så tacksam.

Helgen har flugit förbi och den har varit fenomenal.
Vi hade det jätte trevlig hos Elin och hann nästan med allt vi tänkt. Cupcakes'en blev jättegoda och vi fick alla med oss fem var hem. Julmusiken flödade och kinderna blossade röda, åtminstone på mig. Jag trippade runt med Pyttans kamera och blev ännu mer kär i den. Jag säger bara, ljuset!

Vi svassade runt i köket, vispade ägg och socker, blandade mjöl, sjöng lite Halleluja och gräddade muffins. Jag klickade smet, Pyttan slängde ihop frosting, Frida klenade på och Elin dekorerade. En fulländat teamarbete.

Efter ett tag behövde Elins mamma låna köket för att laga mat. Vi satte oss vid tv:n.
Efter en lång och god middag med Elins föräldrar satte vi oss runt bordet för att rimma och pyssla lite. Vi provsmaka våra cupcakes och pratade åt lite allt möjligt. Sedan kollade vi på " En julsaga" eftersom de inte gick att hyra Greveholm.
Vi blev trötta, trötta och gick och la oss efter filmen.



I morse vaknade vi sakta och låg kvar ett tag innan vi trippade ner för tappan, redo för frukost. En småskalig buffé stod uppdukad och Elin föräldrar satt vid bordet. Till min stora förtjusning hade de kokat ägg till oss!
Vi åt en lång och mysig frukost medan vi pratade bl a om alla fräcka djur som finns här i världen.

Vi skulle ta 12:20 bussen hem med den ville inte komma så Fridas pappa kom för att hämta oss. Vi bidade vår tid med att mumsa i oss var sin muffins i kylan. Fridas pappa var en härlig prick, det må jag säga. Unik i sitt slag.

Nu ska jag över till grannfolket och bjuda dem på cupcakes'en som blev kvar. Kram och hej.

Jag har fin, fina, OTROLIGT fina vänner <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar