fredag 17 december 2010

En lista

Min bästa vän är Elin. Jag har bara känt henne sedan vi började gymnasiet men det känns som att vi varit vänner hur länge som helst. Frida frågade förra helgen om vi träffades i 1:an och vi sa ja. Hon tyckte det var konstigt. Vi höll med. Jag älskar henne för att hon älskar mig. Det finns inget bättre.

När jag borstar tänderna tänker jag hela tiden; Så, då var nedre delen klar, bara övre kvar. Okej nu tar vi specialborsten (man har sådan när man har tandställning). Äsch jag gör inte så noga där. Så nu får det vara bra.

När jag lagar mat är det ofta lite kaotiskt samtidigt som jag har full koll. Det är lite konstigt.

Jag är rädd för konflikter. Jag går där ifrån istället om det nu mot all förmodan blir bråk.

Den värsta känslan är panikkänslan. Den jag känner när pappa är jättesen, när jag inte kan somna på flera flera timmar och alla andra sover tungt, när man tappat nycklarna. Den där känslan i huvudet när man inser något allvarligt. Det är som att hjärnan skjuter upp genom skallen. Jätte märkligt.

Den bästa känslan är tex när man är lagom övertrött och kan skratta åt allt med någon som är lika trött som du. Det är kanske inte den bästa känslan men jag skrev det istället för kärlek. Kärlek vinner ju egentligen.

Jag är bäst på att lyssna.

Jag är sämst på att ta för mig och ibland strunta i allt, som Elin skrev.

Jag lyssnar på min mamma för hon kan alltid få mig på gott humör och hon vet vad hon ska säga för att få mig att känna mig säker.

Jag pratar mer än jag brukade göra. Det var bara något som släppte en vacker dag och det var så in i bomben skönt! Jag släppte mig själv fri på något sätt.

Jag tycker om att skratta med min pappa för vi kan verkligen gapskratta. Ni vet när man skriker fast inte får ut något ljud. Man bara gapar och grimaserar med hela ansiktet.

Kärlek är livsviktigt. Det borde vara en lag på att alla skulle få sin beskära del.

I somras var jag väldigt mycket med Elin, med mamma i Skåne/Örkelljunga i en vecka, glad och faktiskt ganska brun för en gångs skull.

Sist jag grät gjorde jag det för att det behövdes.

När jag vill tänka skriver jag. Jag vill kunna gå en promenad med musik i öronen som alla normala människor men då slutar det bara med att jag sjunger med i låtarna istället.

När jag bakar är jag JÄTTEGLAD! och lite mammig ;)

Just nu tänker jag på att jag saknar att vara runt människor och att denna helgen kommer bli lång.

Idag har jag kollat på Sex and The City, skrivit bokrecenssion, pratar med mamma och pappa, försökt sova, hostat och haft lite ångest fast jag inte fick.

Ikväll ska jag laga mat till mig själv eftersom pappa inte är hemma, sedan ska jag göra kaffe och avnjuta min gratis choklad.

Imorgon kommer jag vara piggare hoppas jag så att jag kan pynta med julsaker och packa in paket som jag planerat.

Min mobiltelefon är typ 6 år gammal men den håller fortfarande och alla tycker att den är cool.

När jag vaknar på morgonen på helgerna brukar jag gå upp och lyssna på "ring så spelar vi" och äter låååång frukost med mig själv.

Om jag var ett djur skulle jag vara en delfin. Vissa saker bestämmer man sig faktiskt för redan som barn.

4 kommentarer:

  1. åh vad gillar att läsa dina inlägg, dom är så sköna. Hoppas du mår bättre snart!
    Många krya-på-dig-kramar från Hanna å Wilma!!

    SvaraRadera
  2. Hanna Och Wilma: hihih tack ska du/ni ha:)!! Jag har faktiskt kryat på mig lite. Det är som att man hoppar ett steg frammåt i sjukdommen vaje natt. I morse var det dags för näsan att börja rinna på allvar och nysningarna. Det är ett tecken på att det går frammåt tycker jag :)

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Du ä la helt underbar! Jag håller med Hanna! Det är super Kul, Trevligt, Underhållande, Spännande, Påfrestande, mm.mm Å ALLDELES UNDERBART att läsa dina inlägg :)) ;) Kram Mamma :)

    SvaraRadera
  4. Mamma: Jag vet inte vad jag ska säga till dig. Du är fantastisk!!!! <3
    Tack ska du ha

    SvaraRadera