lördag 11 december 2010

Julmys med underbara flickor

Det står till och med i tidningen. Julmys i Sollebrunn. Kanske syftar de på ett annat julmys än vad jag gör. Men i alla fall...

12:30 ska jag möta Frida och Pyttan i Alingsås. Vi skall låna julkalendern Greveholv på Bon Bon. Det första steget inför kvällen. Sedan tar vi bussen mot Sollebrunn och Elin. Väl där skall vi skriva handlingslista till alla cupcakes och julgodis som vi ska baka. Förhoppningsvis har Frida med sig sin hembakade pepparkaksdeg. Det var åratal sedan jag åt hembakade pepparkakor tror jag. Vi ska baka pepparkaksmuffins, kanske chokladmuffins och vanliga, hederliga pepparkakor. Vi ska dricka glögg och ha rimstuga vilket jag ser fram emot något enormt. Förra året rimmade jag på nästan alla mina julklappar. Det var fasligt roligt och jag känner på mig att jag inte kan få bättre rim-hjälpare än Pyttan, Frida och Elin.

Sedan ska vi se en hel massa "luckor" på Greveholms slott. Även det var åratal sedan sist. Jag har nog bara sett det den enda gången då det gick på tv:n som julkalender. Herre gud. Det är skandal!

Ja, åh. Herre jisses så jag ser fram emot den här dagen. <3

4 kommentarer:

  1. Men sluta ha så jävla MYSIGT hela tiden, människa! >:(

    ;)

    SvaraRadera
  2. Josefin: HAHAH, förlååååt. Jag ska ha mysigt i hemlighet från och med nu ;)

    SvaraRadera
  3. Nej!!! Hon är bara avundsjuk fattar du la....
    FORTSÄTT att ha myyysigt för jag njuuuter av att veta att Du / Ni har det så himla gott... // Kram mamma ;))

    SvaraRadera