måndag 6 december 2010

Sakta, sakta sprider sig den röda känslan i mig. Två ljus lyser redan. Redan.

Sagt av Moa till pappa i väntan på ris i köket. Tid; runt 18:05: "Vi är faktiskt bra på att laga mat".
Det blev en underlig men, vad jag tyckte, rysligt god kycklinggryta med både kardemumma, apelsin och sambal oelek i. Och så grädde förstås. Råris med russin i och en rucolasallad med vindruvor till det. Faktisk, riktigt gott.

En lätt dag som slutade tidigt eftersom vi inte hade någon musik. Jag, Elin och Ellen åkte till stan för att ta en London-pratar-/planerar-/informerar-fika. Pyttan som är något av en expert på ämnet ringade in hållplatser på våran tunnelbanekarta och jag antecknade allt hon sa i mitt London-häfte.

Vi pratade lite om julmys-helgen som närmar sig. Vi ska baka cupcakes, dricka glögg, rimma julklappsrim och titta på någon gammal julkalender. Det kommer bli ultramysigt. Vi blev så sugna på detta att vi var tvungna att ta en sväng in på Balders Hage för att stilla mysbegäret lite. Efter det slank vi in på Sally's där Ellen, Frida och Elin satt och åt.

Nu är jag hemma. Jag och pappa har varit och handlat, lagat mat och ätit oss härligt mätta. Jag funderar på att börja inpackandet av mina julklappar som ligger i en stor hög i mitt rum. Å andra sidan har jag avsatt en hel helg åt julmys och nedvarvning nästa vecka.

Jag är glad och smakar kardemumma i munnen. Det gör mig ännu gladare.

2 kommentarer:

  1. Åhh vad ni verkar ha det mysigt..."vi slank in på Sally´" och där sitter ännu fler kompisar!! Åhh vad jag vill vara ung igen.....
    NJUUUUUT! // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Jag njuter! tror jag :) Jag ska tänka på att njuta i alla fall:)

    SvaraRadera