tisdag 28 december 2010

Juldagen

På Juldagen var det dags att fira med Pappas sida av släkten. Jag och Pappa åkte sakta men säkert iväg till Vårgårda vid 12-tiden för att plocka upp Josefin som skulle åka med oss. Efter att ha åkt i 80 upp till Kinnekulle var vi framme endast en kvart för tidigt och inte tre kvart som Josefin påstod att vi skulle bli. ( Hon var sur för att jag och pappa kommit så tidigt och hämtat henne).

När vi klev in i den gula huset var Kristina i full gång i köket plus att hon höll koll på både Hugo och Freja. Jag lekte lite på golvet med Hugo innan resten av släkten kom och maten började plockas fram. Jag har inte så många bilder eftersom jag inte tog upp kameran i allt stökande och sedan blev det för mörkt för att fota. Så ni får ha förstående för de usla bilderna.

I alla fall. Vi åt av den goda maten tills vi inte orkade andas. Fram tills fikat spelade vi kasta gris och UNO. HugoNär vi ätit oss proppmätta för andra gången blev det tid för paketöppning. Hugo sprang runt som en dåre och det blev smått kaos artat som alltid.
Jag blev i alla fall glad för mitt paket. Min "hemliga jultomte" vad Malin och jag var hennes. Av henne fick jag två par raggsockar som jag önskat mig och god choklad, vilket jag också önskat mig.
Det blev en lång resa hem på kvällen och jag somnade tungt i sängen. Imorgon skulle det fortsätta firas jul.

6 kommentarer:

  1. Vilket fullständigt vidrigt kort.

    SvaraRadera
  2. Nej. Jag hoppades att du skulle se det fina i det som jag gör...

    SvaraRadera
  3. Vad är det fina?

    SvaraRadera
  4. Josefin: Det fina är att du ler och ser glad ut. Att bilden faktiskt inte är totalt mörk och suddig utan funkar. Att Lisa är med i bakgrunden och att man ser att vi spelar kort. DET är fint med den bilden

    SvaraRadera
  5. Jamen BILDEN, ja. Det tekniska var inte det som var problemet. Att jag ser ut som en 98-årig Jabba-the-Hut med 7 dubbelhakor var problemet.

    SvaraRadera