lördag 25 december 2010

Julafton

Julaftons morgon.
Oscar kommer över för att baka Rocky Road vilket vi också gör. Fenomenalt bra till och med.
Vi går över till Oscar för att lägga julklapparna under granen. Då menar jag under granen. Det är nämligen så att från och med nu skall De ha sin julgran fastborrad i taket varje jul. Mycket lätt att klä, tycker Sacke. Det är bara att sätta snurr på det och hänga upp kulorna i farten. Vi byggde ett torn av julklappar och kikade på i alla fall hälften.Maggan stod i köket och förberedde maten.Vi kollade på Trolltyg i Tomteskogen eller vad det nu hette. En kort film från jättelänge sedan men snälla tomtar som skall ordna bröllop och elaka troll som vill förstöra. Ganska kul faktiskt. Oscar vill att det skall bli en tradition.
Efter Kalle Anka åt vi GOD julmat som Maggan ordnat. Världens krämigaste Jansson och saftigaste köttbullar för att bara nämna något.




På kvällen öppnade vi paket. Oscar fick sin efterlängtade IPhone och jag fick ett par raggsockar de luxe som jag kommer bo i från och med nu.

Idag skall vi åka till Kinnekulle för att fira jul med Ekman's. På kvällen åker vi hem igen för imorgon skall vi vara i Loo och fira med hela Fransson släkten.

<3

4 kommentarer:

  1. Mumms på rocky road säger jag bara! :D KRAM och TACK TACK för den fina burken, satt och ganskade den nog nu när jag kom hem :D (blir en otroligt tjusig 18 års present ska du veta!)

    SvaraRadera
  2. Elin: Ja Rocky road är förbaskat gott!

    Va bra att du tyckte om den:) Det var en självklarhet att du skulle få den :)

    SvaraRadera
  3. Trolltyg i TOMTEskogen! Suck. 90-talister. Det gick på TV på 80-talet, och är en mycket saknad barndoms-tradition. Tor och Liiiiiisaaa! :D

    SvaraRadera
  4. Josefin: Jag visste väll att jag skulle bli uppläxad av dig :P Jag kan inte hjälpa att jag är yngre än dig!

    Ja och han som ska gifta sig, vad heter han?

    SvaraRadera