tisdag 28 december 2010

Annandag jul

Jag kan aldrig få nog av den här söta ungen!

Den tredje dagen av firande var hos Hanna, Mikael och Wilma i Loo. Det väntade norsk julmiddag och mängdvis med paket, som alltid.
Jag och pappa kom dit med Oscar och Maggan. Siv och Christer var redan där.

Wilma satt i sin stol och var glad som en sol när vi kom. Hennes hår var långt och härligt, likaså hennes goa kinder.
Vi packade fram allt gott och värmde glögg
Mamma kom snart dit tillsammans med en burk nötkakor. Underbara!

Wilma satt och smaskade på russin tätt, tätt intill Mormor i soffan.
I fredags fick Oscar en IPhone så den användes en hel del under hela dagen.
Wilma tyckte om min kamera
Efter glöggen började jag och Oscar packa upp alla paket och lägga dem under granen.
Min picknickväska från Skåne passade perfekt för att frakta julklappar. En fulländad korg alltså.
Vi var glada kan man säga.
Det blev många paket som vanligt. För många.


Kompisbild...
Wilma gick fram och tillbaka med sin dockvagn och bar på sin docka som hon fått i julklapp.
I köket stod mostrarna och lagade mat. Maggan vispar i den underbara såsen. Middagen var fenomenalt god. Alla åt mycket och länge.
Efter att vi städat bort efter maten började vi öppna julklapparna. Det tog ungefär två timmar allt som allt skulle jag tro. Jag blev jätte nöjd och glad för allt jag fick. Jag ska visa bilder på det snart.
Det var en fantastisk julhelg trots min borttappade julkänsla som aldrig infann sig.
TACK för alla fina klappar och för all god mat.

Nästa morgon vaknade vi alla upp i ett kallt hus. Snart dukades frukosten fram. Högvis med hembakat bröd!


Mamma körde mig sedan till Elin där jag och hon bytte julklappar. Jag fick en tavla med bilder från förra sommaren som vi hade ihop och en vacker burk med hembakta drömmar!! Min, bara min!

Tack söta du. Jag älskar dem<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar