torsdag 16 december 2010

Hemma från skolan, vilket inte händer så ofta. Jag behöver ständigt påminna mig själv om att jag får vara här. Jag får det.

Det var helt vitt i luften när jag vaknade. Snön yrde vilt och fritt. Jag tackade tyst för att jag inte behövde gå upp kl 06:00 och gå ut i det ohyggliga. Istället låter jag dagen hasa sig fram i samma takt som jag själv.

Tillstånd:
Jag får små torra hostattacker då och då. Något ligger och irriterar med vill inte ge vika kvitta hur mycket jag harkar mig.
Jag får ta av och ta på mig tröjan ideligen eftersom värmen gå upp och ner i mig.
Ögonen hänger ganska tunga och stretar emot när jag ska kolla uppåt.
Ett tryck ligger över tinningarna men det kan i värsta fall botas med en värktablett. Personligen är jag emot "hjälpmedel" mot förkylning i form av framför allt haltabletter. Det drar bara ut på sjukperrioden tycker jag. Det är bättre att låta det ha sin gång så långt det går.
Jag orkar ingenting. Pulsen stiger raskt och dunkande för minsta lilla. Jag kan inte ens vrida snabbt på huvdet och ändra fokus på ögonen. Då ökar trycket i huvudet.
Dessutom smakar det sjukt i munnen varje gång jag sväljer.

Ja, men då vet ni.
Jag hoppas att mamma ringer idag. Annars får jag ringa henne. Hon är så mån om mig <3

3 kommentarer:

  1. Vet du vad det bästa med hosta är? Eller kanske det enda som är bra, för hosta är nästan det värsta som finns. Men det bästa med det värsta som finns är när det släpper. När man hostar och hostan tar slut när någonting lossnar i halsen. Det finns ingen skönare känsla efter att ha haft hosta i flera dagar.

    Drick mycket te, te är gott. Och te är bra med, men tänk mest att du dricker det för att det är gott.

    Gör allt förutom att plugga engelska, för jag är säker på att du redan kan varenda grej i det. Och dessutom är det inte speciellt svårt.

    Gör alla de där saker hemma som du tänkte göra så länge, baka lussekatter! För det sa du häromdan att du inte hunnit göra. Gör det dock i lugn takt och kanske helst med en värktablett i kroppen, för då gör inte ögonen så ont och det är inte lika ansträngande att stå upp.

    Vet att det låter ganska hopplöst att göra någonting, det är hopplöst. Men du får vara sjuk nu, för du är aldrig sjuk annars. Dock är det jobbigt tomt utan dig i skolan. Det är inte rätt, bara fel fel fel.

    Kram på dig <3
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: Åh jag önskar att jag hade läst det här tidigare under dagen!
    Jadet är skönt när allt blir bra igen, då vet man hur bra man egentligen har det. Jag har faktiskt haft en lugn härlig dag och gjort bara det jag kännt för (inklusive en del pluggande dock) :)
    Men imorgon kommer jag och jag får se hur länge jag stannar. Det är ju ingen ansträngande dag precis, pluss att det är två saker att få gjort imorgon. Prov och bokrecension.
    Det är lite kul samtidigt som det inte alls är kul, att höra att du tycker att det är tomt utan mig. En liten ego-tripp sådär;)

    KRAM du är så rar och jag vill bara säga att ; åååh va jag älskar dina långa kommentarer :) <3

    SvaraRadera
  3. De ä la klart att jag är mån om det allra bästaste bästa som finns i mitt liv....:)

    Jag håller med Elin, du kan säkert redan det som är i engelskan och jag har hört att är det sådana prov där man får "poäng" så får man göra dom vid senare tillfälle om man inte kunnat vara där.

    Krya på dej gumman min!
    Och gå inte till skolan om du känner dej sämre.

    Kram från Mora Di :))

    SvaraRadera