söndag 28 november 2010

1:a advent.

Jag sov till nästan halv 10 idag vilket är sent för att vara jag.
Efter frukost satte jag och pappa igång med att julpynta huset. Upp med gardiner, nya dukar på borden och ljusstakar i fönstren. Fikapaus med en kopp kaffe och Aladdinasken. Någon skrattretande, dålig komedi från 80-talet och snö som yr utanför fönstret.

Om en stund är vi inbjudna till grannfolket på adventsfika. Det ska bli gott. Något av en tradition tror jag nog.

Tack för sovmorgonar på måndagar.
Tack för att jag och pappa vaknade på rätt sida idag båda två, för en gångs skull.

2 kommentarer:

  1. Va ni är rediga.
    Är också färdig med advents pyntandet.
    Här har det snöat hela natten och hela dagen.
    Vi har nog drygt 50 cm snö nu.
    Ha det så gott // Kram ,mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Ja det belev faktiskt ricktigt fint. :) Oj! Det är galet mycke ju. Kommer ni till jobbet då?
    Kram kram

    SvaraRadera