fredag 19 november 2010

Oh, Happy Day!

Dagarna den senaste veckan har varit väldigt bekväma och lätta. De har flutit på utan problem och alla jobbiga lektioner har fixat sig av sig själva på något sätt. När man haft nationellt prov i Matte B veckan innan kanske allt känns lätt, jag vet inte.

Jag tror jag är glad för att Elin var i skolan idag och för att vi tog en fredagsfika ihop på coffé house. Tiden går alltid så fort då. Försvinner. Pratas sönder och dricks upp där i värmen.

Jag är glad för att Balders Hage alltid får mina julkänslor att sprudla. Jag har till skillnad från andra år, inte fått några starka julkänslor än trots alla julreklamer och önskelistor Det är lite sorgligt. Men som sagt, Balders Hage botar det i alla fall för stunden man går runt där inne

Jag är glad för det min pappa sa förut: Jag tycker det är mysigt här. Han syftade på köket där jag stod och tog av degen från degkroken på min Kitchen Aid som knådat en baugett-deg tills morgondagen.

På tal om det. Jag är glad för att det är lördagen den 20 i morgon och jag har längtat efter den i flera veckor.

Jag är glad för att det gick så bra att skriva min bokrecension på lektionen idag och jag blev riktigt nöjd. Sådant är alltid uppiggande.

Jag är glad för att det är helg i allmänhet och för att helg ofta betyder mamma. Hon kommer förhoppningsvis imorgon om inte vädret är för krångligt.

Jag är glad för Pappa som sitter i soffan och väntar på att klockan skall slå 20:00.

Jag är glad för att jag är sådär lagom mätt.

Jag är glad för Maggan och Sacke som är så mysiga i all tysthet De sitter tillsammans i varsin fåtölj framför den öppna brasan och smuttar på varsitt glas konjak (tror jag) när jag kommer in för att lämna en bok.

Jag är glad för att jag fick en miniatyrflaska med tabasco av Maggan. Jag älskar miniatyrsaker som är verkliga.

Jag är glad för mosterkramar.

Jag blir glad när jag tänker på mina vänner som ler. Speciellt Emilia, jag vet inte varför. Hon har bara varit så fruktansvärt glad den senaste tiden. Hela tiden, ständigt. Det tycker jag verkligen om.




Vad är du glad för?

10 kommentarer:

  1. Nu ska jag inte sumpa den här kommentaren genom att glömma att skriva i det dumma ordet som man måste skriva sedan. Det blir nog en lång kommentar det här, hoppas du blir nöjd.. Varför det nu är du som ska bli nöjd är ju frågan :)

    Jag är glad för att jag på något sätt lyckas trivas hemma även efter att ha varit hemma i en hel vecka. Det är något med fredagskvällar, det är mörkt (och det snöar), man tänder ljus, äter god mat med hela familjen i köket, pratar om gamla släktingar och har ingen aning om hur många sådana man har. Det låter lite sorgligt att man inte känner hela sin släkt, men så är det när ens mormor har sju syskon som alla har sådär tre-fyra barn som därefter har lika många barn själva. Ja, det blir många sysslingar, sådär ett hundratal kanske och inte en enda känner jag. Men jag lider inte av det. Nu kom jag helt bort från ämnet, typiskt mig.

    Jag är glad för att jag har miljoner gamla dagböcker gömda i mina lådor som jag kan läsa när jag blir gammal. Att jag orkat med att skriva om allt på både gott och ont i alla dessa år.

    Jag är glad att jag vissa dagar lyckas hitta precis rätt låt på Spotify, just precis den låten jag behövde just precis den dagen.

    Jag är glad för att skolan fortfarande kan vara en glad plats, även om den mest ställer till besvär, just för att det är nästan det enda stället jag träffar på alla fina personer varje dag. Man lär sig att uppskatta det när man är borta därifrån en längre period.

    Jag är glad för att det finns något som heter kärlek, för att jag har tur att få dela det med någon och för att alla är så glada för min skull. Jag är glad för att alla är noga med at påminna mig om hur glada de är för min skull, speciellt de jag inte träffar varje dag. Hur jag är värd det till hundra procent och att vi är fina tillsammans, jag och min underbara pojkvän. (Jag vet hur svårt det kan vara för andra att läsa sånt här, för dem som inte har någon liksom.. det gör mig lite sorgsen ibland och jag får lite dåligt samvete.. så förlåt<3 )

    Jag är glad för att jag har dig, för att jag har Ellen, för att jag har Felicia, för att jag har Pyttan och för allt ni gjorde för mig veckan innan lovet (och alla andra veckor också för den delen). Jag önskar det fanns ett sätt jag kunde ge tillbaka all den hjälp jag fick, allt stöd och hela alltet.

    Jag skulle kunna fortsätta det här i en evighet. Kanske borde jag skapa ett dokument och skriva ut det, sätta in det i min pärm där jag samlar alla mina tankar. Det är tjockt med papper i den, en del jag kanske borde göra mig av med för de har egentligen ingen betydelse, men de får stanna där ett tag till.

    Jag börjar bli lite tveksam på om jag borde publicera den här kommentaren här. Jag borde nog göra något annat med den, inte låta alla läsa det. Vem vet vad det kan få fram från alla de andra som läser. Jag undrar om jag bryr mig egentligen.

    Nu blev jag velig.

    Här får du iallafall, Moa. Jag bestämde mig nu för att publicera den och kanske lägga ännu mer tid på sånt här.

    Jag älskar hur du får mig att diskutera saker med mig själv på det här sättet, även om jag känner mig lite.. ja, vad det nu heter. När man tror att man är flera olika personer.

    Jag måste nog sluta nu.
    Jag älskar dig.

    /Elin
    (men det kanske du redan förstått)

    SvaraRadera
  2. Elin: Du gör mig så ofantligt glad!
    Jag tänkte också att det kanske blev lite väl personligt, men jag är glad för att du ända "gav det till mig" :) Tack.

    Sjukt bra saker att vara glad för. Den med spotify. Det är en så liten men ändå betydelsefull sak.
    Jag är aldrig något annat än glad för dig och Eric. Nog att jag avundas dig ibland, men det tar inte bort glädjen för din skull. Aldrig.

    Jag tycker verkligen att du ska lägga ner mer tid på sådant här. Jag vet inte riktigt om du menar att skriva långa kommentarer till min eller om du menar att skriva ner saker du är glad för. I vilket fall som hälst ger jag två tummar upp för den idén.

    Jag är glad för attjag påverkar dig på det sättet och för att du tycker om det.

    Jag älskar dig med.
    <3

    P.S. Ordet du letar efter är skitsofren, stavningen däremot är jag inte så säker på;)

    SvaraRadera
  3. Jag behöver inte ens skriv långt på detta. Det jag idag är allra gladast över är att min älskade syster verkligen hade en vakande ängel över sig idag och att min familj är den det är.
    Familj = Det enda viktiga. Det som är min anledning.

    SvaraRadera
  4. Hon skulle in till Alingsås på tidig morgon och de var inte plogat så hon körde av vägen. Lyckades väja undan 2 eller tre bergsväggar och ett träd och bara gled ut lite i diket. Bilen fick bara någon liten repa och Malin hände inget med. Hon hade verkligen tur. Trodde jag skulle svimma när jag hörde Mamma prata med Malin i telefon och hon sa att hon kört av vägen.

    SvaraRadera
  5. Elin: Åh herre gud! Tre bergväggar? Vart hände det? Tack gode gud! Hur mår hon nu då?

    SvaraRadera
  6. Ja lite innan hundklubben du vet innan brobacka?

    Malin mår lika bra som vanligt :)

    SvaraRadera
  7. Elin: Njaaa... brobacka vet jag ju var det ligger men :)

    Okej va bra:)

    SvaraRadera
  8. jag vet inte själv ! Men så ska det förbli :D kanske är jag ovetandes kär eller något liknande.... Kram moaaa! <3

    / Emilia

    SvaraRadera
  9. Emilia: Hahah va härligt i så fall, och troligtvis är det ingen sorglig,obesvarad kärlek:) Tummen upp!
    Kraaaam Emilia :D

    SvaraRadera