söndag 21 november 2010

röda bilder med varma kinder

När klockan började närma sig 15:30 på lördagskvällen, orkade jag inte vänta mer. Så jag och pappa tog med oss alla saker och åkte till Siv. Där väntade julplanering och middag kl 17:00.
Mamma, Hanna och Wilma var redan där så vi satte oss och väntade med dem på att Maggan med familj kunde hämtas av pappa som var chaufför för kvällen.
Pappa och Wilma
Siv hade gjort paj så det räckte och blev över, jag hade gjort bröd och Maggan bidrog med sallad plus en supergod mangosås.
När alla kommit började vi duka bordet.
Oscar fick bli min filmare. Jag filmade lite till min PS-film vi gör i skolan nämligen.
När vi ätit blev det vila innan det var dags för mina muffins och glass.
Medan muffinsen åts började vi spela lite trivial pursuit med barnfrågor som inte alltid var så lätta som man kan tro. Ibland var det dock frågor i stil med: Vilken måltid äter man mellan förrätten och efterrätten.
Hanna och Wilma, som är pömsig.
(Fotograf Oscar)
Ysch!
Wilma blev väldigt skrattig till kvällen och tjöt när hon höll upp ett glas mot Hannas näsa och Hanna flög med huvudet bakåt och sa "ysch!". Hur kul det nu kunde vara.
Tin-Tin.


Söta, rara underbara lilla unge!

Det blev en fin kväll med lite julstämning och många skratt.

2 kommentarer:

  1. Men gud vad tiden går! Känns som det vore igår vi fick se bilder på lilla bäbis Wilma i din kamera. Vad stor hon börjar bli :D Söt som socker!

    Älskar värmen och ljuset i alla bilder. Man vill bara dyka in i bilden och mysa =) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja vet! Jag blir förvånad själv varje gång jag träffar henne. Hon tultar ju runt på egna men nu och kan nästan tacka för maten :P

    Tack du :):) Det ligger en del redigering bakom dock. Innan var de fasligt mycket mer röda. Nu är de helt okej:)

    KRAM på dig

    SvaraRadera