torsdag 11 november 2010

värsta journalist.

Nu läger jag ner min mosade banan, som nästan är mer svart än gul i skalet, och skriver lite. Igår körde Siv mig till Vinden efter skolan där jag skulle göra några intervjuer till ett reportage m Second hand jag skriver för tillfället. Snäll som hon är gjorde hon det med glädje, trots att jag lämnade henne åt shoppande så fort i kom in ungefär.

Jag pratade med den rara Anna-Lisa som stod vid smyckena. Hon lucktade som morfar och smackade lite med munnen precis som han gjorde. Damen var hela 87 år vilket fick mig att häpna. Jag hade högst gissat på 73.
Sedan gick jag in i cafét och fick sätta mig hos ett par som satt där och fikade. Gubben i paret tyckte att jag skulle ställa upp som Lucia. Jag tackade så mycket men frågade om man kunde det med mitt smile (tandställning) och log brett mot honom. Han tyckte att det inte spelade så stor roll.

Sedan berättade min vän Anna-Lisa att Anton, som jag var där för att prata med, stod vid kassorna. Det visade sig att Anton, butiksansvarig, vad en ung kille på 24 år. Vi sate oss i hans kontor och jag intervjuade på. Han var väldigt engagerad i butiken och hela Second hand-konceptet. Jag avslutade med att säga att jag tyckte han var en friskt fläkt i det hela. Han sa att det troligtvis var meningen.

Jag gick runt och fotade ett tag och gick fram till människor som såg snälla ut för att fråga även dem några frågor. Så småningom kom pappa och vi åkte hem med ett glas för 10 kr.

Idag skall jag sitta kvar här i skolan och plugga lite matte, hade jag tänkt. Sedan skall pappa hämta mig vid 4 tiden då han slutar och avlösa mig från min tunga väska. Sedan skall han skjutsa mig till pressbyrån där jag, kl 16:30 skall möta Phrida Lindblad (Och nej, det är inte felstavat där på namnet). Henne skall jag intervjua över en kopp kaffe eller vad i kan tänkas beställa på cafét vi ska sitta på.
Jag är förväntansfull och nervös. Förväntan är för att jag ska fika, det lockar för tillfället så jag får knorr på svansen. Nervös, eftersom jag aldrig träffat denna människa.
Jag hoppas att det går bra, såklart.


På fredag är det nationellt prov i Matte B i fyr timmar. På kvällen är det musikalafton. Där ska jag kolla på Sandra och min vän Frida. Åh å kule det kommer bli. Det är alltid super duktiga!

På lördag ska jag vila. VILA

På söndag är det fars dag så pappa skall få kramar och snus. Det tycker han om. Sedan bär det av till Farfar och Clary i Vårgåda. Då skall stor-pappan Farfar firas av alla barn och barnbarn.

Kanske en väldigt fin vecka.
Hej då <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar