måndag 1 november 2010

In need of C-vitamin

Jag tror att Brämhults blåbär- och svart vinbärs juice kan ha räddat min hals. Den bombaderade mig med C-vitamin och nyttigheter så nu mår jag bättre än innan.

Förutom det har min helg bestått av en mamma, ett kök, mjöl och lite matte där emellan. Medan brödet stod i ugnen gick vi ut på en rakt promenad i den ljumma höstluften. När vi kom tillbaka möttes vi av en smått vilsen Peter som fått sköta brödet medan vi var borta. Nu var frågan om de skulle ha en bakdyk över sig eller inte. Vi skyndade in och löste situationen.

Jag åkte hem sent samma dag med en fullproppad väska. Bröd, kakor, överblivet mjöl och recept. Som alltid när jag varit hos mamma.

Nu skall jag snart åka till Elin. Eller snart å snart. Hon sa något om 12-bussen. Jag tror jag tar någon tidigare. Vi skall plugga Graf och planera våran Londonresa toppat med kaffe eller varm choklad. Om hon vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar