onsdag 3 november 2010

Snart är jag terminator i munnen

Jag förstår lixom att det är tröttsamt att lyssna på mitt gnäll om tandställning.
Trots det måste jag fortsätta.

Igår fick jag räls i underkäken. Det är mycke vassa, silvriga, stickande saker i min mun nu ska ni veta. Det är nästan så att mina kunder inte får plats. Jag biter på dem varje gång jag tuggar nämligen.

Igår, när jag kom hen från en timme och 10 minuters sittande i tandläkarstolen, kände jag mig sjuk. Det är konstigt hur mycket det påverkar mig. Det drar ner mitt humör och trycker ihop skallen på mig. Det tvingar mig att skära smörgåsar med kniv och gaffel, äta soppa ( som jag dock inte har något emot att äta för det är så förbaskat gott) och avstå från allt som är hårt. Äpple, köttbitar, kakor, goda smörgåsar på café....



Idag ska jag plugga massa matte.
Som belöning skall jag sedan umgås med Elin, Pyttan, Ellen (tror jag) och Alice (tror jag). Vi skall fika ett slag innan vi beger oss mot Nolhaga för att se Pyttans syster uppträda och sedan dräggla lite över Selsius igen.
Det kallar jag bra.

2 kommentarer:

  1. Stackare :/ Hoppas det känns bättre senare!

    SvaraRadera
  2. Elin: Jo jag vet ju att det kommer kännas normalt så måningom. Jag trodde aldrig att det skulle kännas normalt första gången men nu är det inget jag tänker på. Det kommer bli så med det här med men det är så jobbigt innan det blir vardag. Innan jag lär mig tugga ordentligt och innan min munn fått hårdare hud.... fy

    SvaraRadera