onsdag 3 november 2010

tröstäta lite kan man ju alltid göra.

Jag kände att jag behövde lite gott i min ömma mun så jag tryckte i mig den här härligheten (snabbt så att det inte skulle göra för ont. Eller jag har inte så ont men jag biter mig i kunderna hela tiden)
En kaka jag och mamma bakade i helgen. Den smakar mandelkubb och luktar som ugnsbakad potatis eftersom det är mosad potatis i. Annars är det bara mandel, socker och ägg. Inget mjöl :) Super för glutenintoleranta (jag tänker lite inom släkten här nu)

Den heter Kronans kaka och skall/kan serveras med grädde och hjortronsylt. Jag tog rårörda hallon istället (utan socker). Gott!

5 kommentarer:

  1. Guuuu va gott det ser ut.. Synd att jag inte gillar mandel bara :'(

    SvaraRadera
  2. JA! Du måste lära dig det, om det går! Du går miste om så mycket!

    SvaraRadera
  3. Va, gillar du inte mandel?! Varför då, för att det är snaschligt?

    SvaraRadera
  4. haha.. snaschligt:P men mald mandel är inte snaschligt ju..

    SvaraRadera
  5. Ja vet inte.. jag tycker bara inte att det smakar så gott (A)

    SvaraRadera