fredag 29 oktober 2010

Början på något fint, kanske

Det är något speciellt med fredagar. Man BLIR faktiskt lättare och gladare än man brukar. Tål mer, orkar mer, vill mer.
Kanske beror det på att allt som har med skolan att göra lättar från axlarna en aning. Kanske att kvällen blir lite längre och trevligare, kanske för att man rår om sig själv och fikar med fina vänner efter skolan, efter provet (som jag tror gick ganska bra, jag tänkte inte så mycket på det).

För övrigt älskar jag ljuset i Pyttans kamera och planerar att sno den från henne. ( Med kärlek såklart, ingen elakhet).
Jag är på lite bättre humör och lite mer peppad inför fest till kvällen, så jag tror det blir av.
Mitt Musik MA sändes idag och kommer sändas i repris kl 19:00 ikväll och 09:45 imorgon morgon. Jag fick veta detta av en nöjd Tommy som slängde till mig en lapp och berömde mig lite grann. Jag = Glad
Jag och pappa skall lyssna senare medan vi äter god paj från den fina gårdagen.
Lovet ligger för våra fötter och det känns väldigt mjukt att gå på. Behagligt. Fötterna behöver vila.
Min mamma skall plocka upp mig imorgon och vi skall åka till Timmervik och Peter. Väl där ska vi bara vara. Sen ska vi baka också, så klart.
Jag kände precis en smak av kaffet från fikandet tidigare idag. Jag var jätte lycklig när jag satt där. Jätte lycklig för det lilla. Tack

Nu blir jag lite sentimental och poetiskt känner jag. Det finns möjligheter att det blir ett långt inlägg...

ÅH! Jag har köpt en jättefin tröja med små Eifeltorn på. Den skall jag dansa i sen. Hoppa, dansa och skratta hämningslöst med glänsande tandställning.

Jag hade namnsdag igår och fick två vackra rosor av mamma och pappa. De är för underbara ibland. Eller för det mesta faktiskt.
Jag älskar dem.
Nu ska jag bege mig. Hej
<3

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte mycket om ditt radioprogram, du visste vad du pratade om och var så mysigt trevlig mellan alla goooa blueslåtar. Är sååå glad att jag inte missade det...och tack snälla för frukosten // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Hihih tack ska du ha. Jag är lagom nöjd:) Du behöver inte tacka för den. Det var så himla självklart :)

    SvaraRadera