söndag 24 oktober 2010

Chokladmässa

Jag mötte Elin vis stationen i Alingsås efter att vi båda två övningskört lite. Vi satte oss på tåget mot Göteborg och började prata om choklad. Hela dagen skulle handla om detta. Vi mötte kusin Josefin i centralhuset och vandrade mot stadsmuseet. Efter en del köande kom vi in i havet av människor. Nu började värmen, stressen, törsten och såklart provsmakning!
Det absolut första vi såg var dessa underbara praliner. Närmast i bild har vi smultron och rabarber, sedan fläder. Jag köpte båda två...
Plus den här havssalts-tryffeln. Har ni inte smakar choklad med havssalt ska ni göra det. Det är en underbar kombination.
De fanns en del att välja mellan.
Vi gick en trappa upp och kom in i den här grottliknande salen.
Längst in stod några och gav smakprov på chokladbröd i olika varianter.
Vi gillar när smakproverna är stora.
De hade de mest underbara kakorna men vit choklad, mörk choklad och hasselnötter. Jag och Josefin köpte två var. Elin köpte pralinkakor och en helt fantastisk chokladmuffins. Stora smakprov även här. MUMS

Det är inte vatten på utan bucklor i överdraget. Skit coola.
Köpte en sådan.

Vi gick på en föreläsning med smakprov och gratis vatten (VATTEN! vi var törstiga). Här är bara några väldigt fina chokladförpackningar.

Det var härligt trotts trängsel. Tack Elin och Josefin för att ni hängde med. Nästa gång, om det blir en sådan, ska jag dra med min pappa och där med basta.

6 kommentarer:

  1. Anders kommer dö där inne ^^

    Tack så otroligt för en fantastisk dag!

    SvaraRadera
  2. Ja! Jag tror han ångrade att han inte följde med faktiskt:)

    Tack ska du ha själv !!!

    SvaraRadera
  3. Ja, det hade varit "gott" att vara med, men det var lite kort varsel för min del.

    På Elins bild där du sitter med Fazerchokladen, tänk att där satt jag o tittade på den bilden o kände att vem påminner hon mig om, vem är Moa lik? Joo, det är ju min käre far! Över ögonen något i blicken, ansiktsformen. Jag tycker att du är lik din farfar här.

    Faster A

    SvaraRadera
  4. Åhhh va bra att du gick på detta... Himla "goa" fina bilder. // Mamma

    SvaraRadera
  5. Mamma: Ja det var faktiskt värt att inte åka till dig :) Om jag får säga så:) KRAM

    SvaraRadera
  6. Faster A: Jag hade faktiskt tänk fråga er tidigare men det blev inte av. Jasså, är jag lik honom där. Va roligt. Det är skönt att för omväxligs skull höra att man är lik någon annan än sin mamma :D Inte för att det är något negativt men jag vet lixom det nu :)
    Så tack :)

    SvaraRadera