lördag 16 oktober 2010

Ostkväll

Mina fingrar springer över mobilens knappar. Det är många saker som ska vara med och många att fråga.
Jag är inte så nervös som jag trodde jag skulle vara. Jag vet att det inte är någon stor grej men jag blir nervös av att bjuda hem folk. Det kanske blir mer fjärilar i magen när klockan närmar sig 18:00. Då har jag visserligen Elin här med mig.

Hur som helst kommer kvällen att bli fin men mina vänner i mitt vardagsrum. Vi kan sitta där och lyssna till spellistan Ellen och Pyttan komponerat dagen till ära. Såklar ska vi äta massa ost, frukt, kex och lite bröd. Vi kan skratta lite. Sen smälter vi kanske maten med en omgång Twister eller något annat spel. Kanske hamnar vi på golvet med alla kuddar jag kan hitta. Kanske vill de gå ut och gå ljus i Alingsås. Kanske inte. Kanske sitter vi kvar runt bordet hela tiden.

Det kommer bli fint.

Snart kommer det bli mumsigt också, men en varm rotfruktssallad på potatis, morötter, sötpotatis och kycklingen från igår. Får jag lov att säga att; för å vara en misslyckad, upp och nervänd kyckling, var den jäkligt god.

4 kommentarer:

  1. du behöver inte oroa dig, alla kommer älska ditt hus :) för det är precis som du; eget och jättefint! jag lovar, tro mig som har varit där ;) (precis som att du inte varit där själv.. men du ser kanske inte på ditt eget hus på samma sätt som jag gör)

    jag ska stötta dig, jag börjar bli på alldeles spralligt och hoppigt humör alla redan, när vi väl får på musiken hos dig sen kommer jag inte kunna sitta still!

    jag har min rosa kjol på mig, den jag hade på nyår. den du tycker är så fin :) jag tror inte jag har haft den på mig sen nyår, lite sådär deja vu ;)

    ja ja.
    jag älskar dig :)
    /elin

    SvaraRadera
  2. Elin: ÅH en långt Elin-kommentar! Jag älskar dem!

    Dessutom älskar jag din rosa kjol. Jihej! va glad jag blir :)

    Jag du har ju fått mig att tro på mitt hus. Fått mig att bli vän med det. hihih. va töntigt det låter.
    Jag längtar efter dig.
    Kram
    Du, jag älskar dej tillbaka <3

    SvaraRadera
  3. Herrejisses vad Ni är goa mot varandra!!! Ni får säkert en toppen mysig kväll. Vi ses i morgon ;)) Mamma

    SvaraRadera
  4. Mamma: det BLEV en jätte-toppen-mysig kväll. Men Elin blev ruskigt sjuk på slutet tråkigt nog :/...
    Men vi fick skrattat en del :)

    SvaraRadera