lördag 23 oktober 2010

En lördag

Det skall bli skönt att inte ha något planerat för dagen, för en gångs skull.
Jag har varit upptagen de senaste tre helgerna så jag har knappt haft något helg. Jo det är klart, det har ju varit sjukt mycket bättre än någon skoldag men ändå, ni vet var jag menar.

Det finns ju så klart saker att göra. Läxor skall läsar, kommande prov skall pluggas och sen ska det såklar bakas lite. Jag tänkte testa de muffinsen jag skall bara till julplaneringsadagen som närmar sig. Kardemumma- och hallonmuffins med crumble. I några kommer jag sticka ner några päron också, för att testa lite.
Sen blir det några hederliga sockerringar, tror jag de hette. Pappa blev glad när jag visade bild på dem.

Kanske kan vi åka iväg och övningsköra en sväng mitt på dagen också. Det hinns faktiskt med mer än man anar.
Nu sitter jag mest här och undviker skolarbetet som behövs göras. Kanske kan jag hitta något som behöver städas eller göras för att dra ut på det lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar