tisdag 12 oktober 2010

Trevlig kvinna

Min tandläkare, hon som går på kryckor och pratar för sig själv, är härligast någonsin. I alla fall i det trista huset.

Hon kommer in och hälsar "Hello". Jag blir förvånad och det tar ett tag innan jag kan svara. Sen sitter hon och pratar för sig själv för att förstå vad det är hon ska bestämma. När hon lämnar mig i händerna på undresköterskan ser hon mina shorts och säger:
Åh det är å fint när i har på er sådana shorts, och strumpbyxor.
Hihih, Tack, säger jag.
Det är tur vi har er patienter, säger hon sedan och haltar ut ur rummet.


När jag sedan är klar och käken spänner av den nyinsatta ståltråden, möter jag henne på vägen ut. Då reagerar hon med en gång på min moccajacka och tycker den är super snygg.
"En sådan är guld värd", säger hon och jag håller med. Jag har den så fort jag kan.

Hon kan göra en så glad den tanten. Jag tror det är okej för henne om jag kallar henne tant. Det är inte illa menat på något vis.

2 kommentarer:

  1. Johanna Albinsson12 oktober 2010 kl. 19:07

    GUN :D Henne har jag också! Hon är så cool.

    SvaraRadera
  2. JAAA det är hon!:D Ja visst är hon härlig!:P Så udda!

    SvaraRadera