söndag 3 oktober 2010

Helgens

I går skulle jag som sagt in till Göteborg med min Elin.
Jag mötte henne och Pyttan på tåget och vi satt av tågresan tillsammans.
Vi skildes från Pyttan (som för övrigt är sjukt söt i uppsatt hår) vid espresso house i terminalhuset och fortsatte mot staden och vårt planerade café besök.

Även om klockan inte ens var halv tolv, var det nästan fullt i hela cafét men vi ställde oss ändå i kön. Det var sjukt svårt att välja, allt såg mumsigt ut. Vi beslutade oss båda för varsin choklad fondant. Den var, utan att överdriva, att dör för. Kladdkake-konstistens i kanterna och i den översvällda toppen, chokladkrämig inuti och ett stort sött hallon på toppen. Jag njöt till sista tuggan. Elin orkade inte hela sin dock och vi fick gå där ifrån ganska raskt eftersom det var olidligt varmt och folk försökte hitta bord att sitta vid.

Vi gick in i en helt fantastisk, otrolig, magnifik affär som jag kunde stannat i för alltid men eftersom jag kände att det var Elins dag (och eftersom den stackarn haltade på sin onda fot) gick vi där ifrån. Jag blir helt exalterad bara jag tänker på alla jackor och mysiga tröjor som fanns där inne... Lite panik faktiskt...

Vi traskade/haltade runt tills kl blev typ 3 och väntade med våra påsar på tåget. Jag köpte äntligen mina hängselschorts som jag älskat sedan dag 1. Elin övertalade mig litegrann. Elin skulle hem och laga god middag till sin söta pojk och ha en fin kväll. Jag skulle hem till ändrade planer.

Jag och pappa lagade köttsoppa eftersom han köpt äppelbröd. Efter maten skulle jag in till Oscar men det blev ändrade planer igen och jag mötte upp Amanda och Clara för en promenad i VB i mörkret. Vi gick runt och stod still i ungefär 1 ½ tim. Det var så skönt att prata med dem igen. Vi tre. De ät så himlans fina tjejer.

Jag kom hem och gick in till Oscar. Vi drack dricka som förr i tiden och spelade Little big Planet. Jag blev dock trött ganska snabbt och gick hem för att sova.
Jag vaknade på magen i dag. Det är något speciellt med det på något vis.

Idag har jag och pappa varit ute på upptäcksfärd hela dagen. Jag berättar mer om det när jag fixat bilderna från dagen. Sitons kulle var i alla fall målet. En kulle med 360 graders utsikt. Lite uppvärmt köttsoppa på det och dagen är perfekt.


Sen vill jag bara säga att hösten är helt fantastiskt vacker. Jag skulle nästan kunna säga att det är min favorit av alla årstider. Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Vad för affär? Var ligger den?

    Vad för café? Var ligger det?

    SvaraRadera
  2. Kusin Josefin: De ligger typ på samma ställe båda två. Du kan slå två flugor i en smäll:D

    Cafét ligger inne i en gränd där det finns massa söta affärer bl a Balders Hage. Det ligger ganska nära domkyrkan. Fast en bit ner på korsgatan, mot ån. Den fina butiken ligget brevid Café brullé tror jag. I alla fall på samma gata :)
    Du kan gå in i cafét via korsgatan också. Det heter Alströms Café tror jag.

    Säg till om du hittar det ocg var du tycker om kläder/bakverk. :)

    SvaraRadera