lördag 2 oktober 2010

Fullproppad

Angående inlägget igår så var det Oscar som skrev den sista biten. Han kom över och gick aldrig så jag fick inte chansen att skriva klart mitt inlägg.
Han gör så ibland. Kommer och stannar.

Om ungefär 1 ½ tim ska jag möte Elin på tåget mot Göteborg. Det är dags för mig att åtgälda den gången hon följde med mig till Zara för att kolla på kläder till mig trots att hon inte hade egna pengar. Inget där att göra.

Vi ska kolla kläder som sagt och fika på ett supermysigt och smått gammeldags fik i en gränd i Göteborg. Det liknar Ljungblads en del för det är lika mycket ett konditori som ett café. Där ska vi försöka få oss ett bord och avnjuta något av alla frestelser vi såg där förra gången.

Ikväll hoppas jag att det ska bli en fin kväll i Alingsås då vi ska gå Ljus i Alingsås. Mer säger jag inte. Det kommer säkert förstöra allt. Jag vet inte varför men jag har en känsla av det.

Mellan det vill jag väldigt gärna förbereda en sats med baugetter men är inte säker på att jag hinner. Jag satt vid frukostbordet och försökte förgäves trycka in det i planeringen men det finns inte tid.

Men nu är det så att jag har en Kitchen Aid och en sådan skall användas för jämnan. Vad passar då bättre än att bara en ljus, mjölig, spröd baugette?

ÅH jag vill gå på bondens marknad i Haga...
Jag vill åka till Frankrike.

Dagen kommer nog bli fin. Det är jag näst intill bombsäker på.<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar