onsdag 20 oktober 2010

Gick hem tidigt idag faktiskt, kände att jag kunde det. Jag jobbar ju ändå.

Jag har inget annat än bluesmusik i huvudet. Det är ganska behagligt. Jag kommer ihåg en fredag eftermiddag då jag var och handlade mat med mamma innan vi kunde åka till Lugn och äntligen börja helgen. Jag var lixom uppfylld av blues och soul. Det var en märklig känsla. Jag gick runt bland varorna och sjöng låtar som jag hittade på medan jag sjöng. Känslan i melodin var mäktig och fängslande, enligt mig själv. Min engelska text var kanske inget att skryta med men vad brukar en bluestext vara egentligen?
Jag var tvungen att förklara vad jag kände för mamma, som alltid.

Nu sitter jag och skriver på mitt manus till Musik MA Special. Det skall då handla om blues. Mycket bättre och mycket bredare än man kan tro, själva genren alltså.

Mitt hår är nytvättat och lucktar gott varje gång jag rör huvudet. Senare tänkte jag göra mig en fruktsallad på frukten som är kvar sedan ostkvällen, kanske en kopp te.
Det är bekvämt att vara hemma. Ibland för bekvämt.
Men just nu skiter jag i det.

En bild på Emmas skor.

Bara för att det blivit så tomt på bilder det senaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar